A nyolc év alatt 3,6 milliárd dollárból, teljes egészében hazai pénzből felépített híd 100 kilométerrel rövidíti le az utat a főváros, Dakka és az ország második legnagyobb tengeri kikötője, Mongla között. A Világbank és más nemzetközi hitelintézetek korrupciós botrányok miatt vonultak ki a létesítmény finanszírozásából.
Az egyik kínai cég által felépített folyami átkelőt Dakkától 30 kilométerre délnyugatra, Mava településnél avatta fel Haszina Vazed miniszterelnök. A vasárnaptól használható híd 21 közigazgatási egységet köt össze Banglades déli és délnyugati része között.
A 41 pilléren álló híd számos technikai kihívás elé állította a projekten dolgozó több mint 4000 mérnököt. Világrekordot jelent például, hogy a vízalatti cölöpöket 122 méter mélyre kellett leverni. A folyó egyes pontjain majdnem olyan sok víz áramlik át, mint a világ legbővizűbb folyóján, az Amazonason.
Bár a híd közvetlenül nem része az Új Selyemútnak, felépítését Kína dakkai nagykövete mérföldkőnek nevezte a Bangladessel folytatott együttműködésben, a Kínai Államvasutak pedig azt közölte, hogy az új Padma-híd később vasúti összeköttetést is kínál az Új Selyemút különböző projektjei között, jelentős összekötőkapocs lesz Kína és egy pánázsiai vasúti hálózat között.
Közgazdászok szerint a gigantikus híd pótlólagosan évi 1,3 százalékkal növeli az évente amúgy is hétszázalékos gazdasági növekedést felmutató Banglades hazai össztermékét.
“History tells us that powerful people come from powerful places. History was wrong! Powerful people make places powerful”.
Happy Birthday Padma Bridge ♥️
Joy | Bangla 🇧🇩#PadmaBridgepic.twitter.com/hxTiXUlyp2— Arafat Mazid Hussain (@MazidArafat) June 25, 2022
(MTI)