Ezzel végre több EU-tagállam esetében szélesítik a palettát, hiszen nem kell feleslegesen megvenni az egyhetes vagy tíznapos lehetőségeket csak azért, ha valaki esetleg át akar haladni egy országon – írja a Telex.hu.
Mielőtt azonban a hazai autósok elkezdenének örülni: az EP döntése a tranzitra, az országon való áthaladásra vonatkozik, vagyis ebből még nem következik az például, hogy a magyar autósoknak is lehetőségül lesz megvásárolni olyan egynapos bérletet, amivel itthon is közlekedhetnek.
Az EU-tagállamok a hazai jogrendjükbe két év alatt kell, hogy implementálják, így 2024-től elvileg már az egész unióban lehet majd egynapos matricát vásárolni.
A fenti határozat mellett az Európai Parlamentben arról is döntés született, hogy teherautók útdíjfizetési rendszerét pár esztendőn belül megváltoztatják, és a most érvényben lévő időalapú elszámolás helyett a kilométer-alapú kerül bevezetésre, melynek során jobban számításba veszik majd a tényleges környezetterhelést.
A tagállamoknak ezáltal lehetőséget adnak a dízel- a benzin- és a hibrid járművekre eltérő díjtételek kialakítására.