A láncokhoz tartozó, jól brandelt házakban némiképp csökkent a foglalások száma, de így is 70-80 százalékos kihasználtsággal tudnak működni júliusban és augusztusban. A Szallas.hu szakértője elárulta, van olyan szálloda, aki már most 33 százalékos kedvezményt kínál, de így is csak egyharmados a kihasználtsága – írja a Világgazdaság.
Nincs pénz nyaralásra
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének balatoni régió vezetője elmondta, hogy bár csak 10-15 százalékot emeltek az áraikon a szállodák, az egyértelműen látszódik, hogy a piac ezt sem bírja el. A szálláshelyek ezért változó megoldással próbálják a Balatonra csalni a turistákat.
Van aki árengedményeket tesz, de olyan is akad, aki egyszerűen csak nem emeli meg az árakat, cserébe viszont nem üzemelteti a wellness részleget. Az sem ritka, hogy valaki csomagajánlatokat állít össze vagy megemelik a marketingköltségeket.
Kelemen Lili, a Szallas.hu szóvivője elmondta, hogy elkezdett kinyílni az olló.
A magas kategóriájú szálláshelyek és az olcsó retrók mennek jól.
A visszaesést elsősorban a középosztályt célzó hotelek érezhetik meg.
Egyre többen választják a last minute utakat
Újdonság az idei szezonban, hogy nem hosszabb, hanem inkább a rövidebb időtartalmú és last minute foglalási kedv erősödött. Jellemzően ezek a foglalások a hétvégékre érkeznek be.
A Magyar Turisztikai Ügynökség legutóbbi közleménye szerint 12 százalékkal több egynapos látogató fordult meg a Balatonnál az egy héttel korábbi adatokhoz képest.