Kevés olyan ember akad ma a világon, aki találkozott már az Airbnb fogalmával, de alábecsüli. Ha leszerződünk a céggel, rajta keresztül kiadhatjuk a lakásunkat turistáknak, teljesen leegyszerűsítve így fest, ha az ember Airbnb-zik.
Már szóba állnak vele
A teljesen új típusú vendéglátás megrengette a világ turizmusát, s mivel a cég tevékenysége komoly hatással van az országok büdzséjére, a kormányok elkezdtek tárgyalni vele. Észak és Dél-Ázsiában illetve Ausztráliában a kabinetek – elismerve az Airbnb befolyását – immár a vállalattal aktívan együttműködve kívánják fejleszteni bizonyos városaikat, régióikat.
Csak tavaly 250 ezer ember keresett fel kulturális, sport és egyéb nagyobb eseményekhez kötődően városokat Ázsiában és Ausztráliában úgy, hogy legalább egy éjszakát eltöltött a helyen. Ez mintegy 24 millió dolláros költést hozott.
Ezekből a vendégéjszakákból a helyi kormány csak akkor tudott volna pénzt csiholni, ha újabb és újabb motelek, hotelek épülnek. Vagyis akár éveken át tartó infrastruktúra-fejlesztésbe kellett volna kezdeni. Eközben irgalmatlan mennyiségű üresen álló, kiadásra váró lakás akad, melyek bérbe adásával fenntarthatóbbá lehet tenni a turizmust.
Soha nem látott léptékben növeli a turizmust
Idén Japán rendezte a rögbi világbajnokságot, a rendező helyszínek közé választották Oita és Kumamoto városokat is. Előbbiben 100, Kumamotóban 176 százalékkal nőtt az év ezen időszakára eső vendégéjszakák száma, összevetve a tavalyi adatokkal. Ráadásul itt szándékos cél volt, hogy olyan városokba is eljussanak a turisták, melyek nem számítanak világszerte ismert turista célpontnak. Kamaishi várost és környékét a 2011-es földrengés és a cunami alaposan megtépázta, s rendező városként itt is repdestek örömükben az emberek, hogy a turisták idetaláltak – s akár vissza is térnek. A thaiföldi MotoGP versenyre a turisztikai minisztérium új lakásokat épít az Airbnb-vel karöltve. A kevéssé ismert térségek, települések Airbnb-n keresztüli felfuttatása jó úton halad:
2018-ban 12 millióan jelentkeztek be ilyen területen lévő Airbnb-szállásról, ami 70 százalékos növekedés 2017-hez képest.
A folyamatnak köszönhetően az emberek már nem csak a külföldi országok eldugottabb helyeit keresik fel az Airbnb-hez kötődően, de saját országuk hasonló településeit is.
(Via)