A Google Trends a keresőszavak használatából arra a következtetésre jutott, hogy nem csökken a belföldi úti célok népszerűsége, még a külföldi desztinációk iránti felfutó érdeklődés mellett sem – írja a hvg.hu.
Ráadásul a magyarok leginkább az all inclusive nyaralásokról álmodnak.
Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szerint az utazási kedv a böngészések figyelembevételével már meghaladja a világjárvány előtt időszakot.
Az érdeklődések gyakori változásának megértéséhez, áttekintéséhez a turisztikai iparág szereplőinek a Google Trends és a Destination Insights with Google eszközökkel nyújt segítséget a keresőóriás.
A keresési adatok alapján a legnépszerűbb külföldi úti célok (2022. május 3-a és június 3-a között) az alábbiak voltak:
- Olaszország
- Törökország
- Horvátország
- Görögország
- Egyiptom
- Spanyolország
- Ausztria
- Csehország
- Egyesült Királyság
- Franciaország
A kereséseket leszűrve, elemezve láthatóvá vált, hogy a felhasználók olyan szervezett álomnyaralásokra vágynak, ahol mindenről gondoskodnak helyettük.
A Google Trends szerint Magyarországon a „nyaralás all inclusive” iránti keresések 360 százalékkal nőttek az előző év hasonló periódusához (január 1. – március 11.) képest. De óvatos duhaj a magyar felhasználó: egy részük ugyanis kevésbé tervez jóval előre, így megugrott a „last minute utazás” kifejezésre való keresések száma is.
A tavaly óta használható Destination Insights with Google felület azt mutatja meg, hogy mely desztinációk iránt érdeklődnek a felhasználók leginkább, így segítve a hazai turizmus résztvevőit a kialakuló trendek nyomon követésében.