A magyarok közkedvelt turistacélpontja Horvátország, emellett a teherforgalom is jelentős a rijekai kikötőben. A legtöbben a horvát autópályát veszik igénybe, azonban az ország sajátos földrajzi fekvéséből adódóan ez plusz 200 kilométernyi felesleges távot jelent, ha valaki a déli tengerpartra – mondjuk Dubrovnik környékére – menne autóval. Ezen probléma kiküszöbölésére építenék meg a Bosznián áthaladó négysávos utat.
M6-os folytatása a horvát szakasz
A hosszú, kerülőkkel teli utat rövidítené le az E73-as európai négysávos korridor, melynek részei lesznek az M6-os autópálya, annak a már tervezés alatt álló folytatása, mely a horvát határig haladhat majd, emellett a horvát szakasz és egy hosszabb, mintegy 50 kilométeres bosnyák szakasz, illetve távlatilag később még egy hasonló kaliberű pályarész szintén Boszniában – írja a Magyar Építők, hozzátéve: ez utóbbihoz két részprojektben már keresik a kivitelezőt. Egy korábbi hír alapján a beruházást az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) és az Európai Befektetési Bank (EIB) finanszírozza.
10 kilométeres alagút épülhet Boszniában
Az EBRD egy hónapja jelentett be egy egymilliárd eurós csomagot a térség vállalatainak támogatására – persze a jelenleg fennálló járványhelyzetet is számításba kell venni. Ha minden flottul megy, megépülhet az új 35 kilométeres Ovcari – Prenj alagút – Mostar-észak szakasz – ez az alagút mintegy 10 kilométer hosszú lenne -, valamint az ilyen hosszú Mostar-észak-Mostar-dél szakasz is. Ennek köszönhetően könnyedén el lehet majd jutni a dubrovniki térségbe, emellett az út végén található Ploce kikötőjébe is javarészt elkészülne a végig négysávos kapcsolat, mely a teherforgalomnak is hasznos lehet, mivel Ploce Horvátország második legnagyobb ipari kikötője – írja a portál.