Négy év után meglódultak a budapesti taxis tarifák, követve az elmúlt esztendők béremeléseit, valamint az üzemanyag árának megugrását – írja a Napi.hu, mely legújabb podcastját Metál Zoltánnal készítette.
Az OTSZ elnöke szerint, ahol nincs hatósági ár, ott a piac határozza meg, hogy mi mennyibe kerül.
Ennek előnyei is vannak, de ahol nincs jelen ez a fajta szabályozás, ott teljesen jogszerűen lehet elkérni a két kilométeres útért 20 ezer forintot.
Metál ezzel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kritikájára is válaszolt, amely előzőleg azt javasolta a fővárosi önkormányzatnak, hogy “versenybarát megoldásokkal sokkal kedvezőbben járhatnának a fogyasztók”.
A GVH úgy érzi, hogy szűkebbre lehetne szabni az árrögzítés szabályozását olyankor, amikor a fogyasztó nem tud teljes körűen előre tájékozódni a viteldíjakról (utcai leintés, taxiállomáson sorban álló autók). Illetve elősegíthető lenne a verseny azáltal is, hogy ha a fix tarifák helyett a főváros csupán maximált árat írna elő, amely alatt kialakulhatna egy szolgáltatói verseny.
A beszélgetés egyik oka más témák mellett azt volt, hogy a Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében május 9-től, hétfőtől megemelte a hatósági díjakat átlagosan 35 százalékkal.
A díjemelés ezáltal a következőképpen alakult:
- az alapdíj 700 forintról 1000 forintra növekedett,
- a kilométerdíj 300 forintról 400 forintra nőtt,
- a percdíj 75 forintról 100 forintra változott.
Egy 10 kilométeres út, 15 perces állással eddig került 4 825 forintba, mostantól pedig 6 500 forintot kell érte fizetni.