A koronavírus egyik nagy elszenvedője a turizmus, annak részeként a szálláshelyfoglalások is mélypontjukat élik. Több hotelben hosszabb távra adják ki a szobákat, akárcsak az eddig Airbnb-ként működő lakásokat. A nyár közeledtével és a korlátozások enyhítésével azonban a szállásadók elkezdtek reménykedni: lehet kiút a gödörből.
Súlyos és hirtelen ütés volt a koronavírus
“Az Airbnb üzleti tevékenysége súlyos sérülést szenvedett, az idei bevétel várhatóan kevesebb lesz, mint a 2019-ben elért jövedelem fele” – mondta Brian Chesky, az Airbnb vezérigazgatója, egyúttal bejelentette a társaság létszámcsökkentését is. Ha a szállodák helyzetét nézzük, a STR adatbiztonsági cég becslése szerint a globálisan továbbra is nyitva lévő hotelek kihasználtsága kevesebb mint 30 százalék.
A Marriott hotel vezérigazgatója, Arne Sorenson márciusban egy videóüzenetben kijelentette: a koronavírus semmihez sem fogható, amit valaha láttak.
“Egy 92 éves társaság számára, amely tanúja volt a nagy gazdasági világválságnak, a második világháborúnak és sok más gazdasági és globális válságnak, ez jelent valamit. A COVID-19 hirtelen jött és súlyosabb hatással van az üzletünkre, mint a szeptember 11-i és a 2009-es pénzügyi válság együttesen” – tette hozzá a Marriott vezérigazgatója. A hotel egyébként 90% -kal csökkentette az üzleti tevékenységet Kínában a játvány kitörése után.
A sterilizálással nyernék vissza az ügyfelek bizalmát
Amint azt korábban megírtuk, az Airbnb két új szolgáltatással rukkolt elő a koronavírus miatt. Az új tisztítási protokoll keretei közt a házigazdák hozzáférnek a szakértők által támogatott oktatási anyagokhoz, tanácsokat kapnak a megfelelő tisztítószerekkel és módszerekkel kapcsolatban. Ezzel együtt jár egy tanúsítvány, ami az utazókat is biztosítja arról, hogy nincs a lakásban fertőzésveszély. Azok a házigazdák, akik nem szeretnék vagy tudják teljesíteni a tisztítási protokollt, a másik új funkciót is választhatják: kötelezettséget vállalnak arra, hogy otthonuk 72 órán keresztül üres marad minden érkező és távozó vendég között. A szállodák is hasonlóan szigorú tisztítási irányelveket vezetnének be, innentől pedig az utazó döntése, melyik szálláslehetőséget preferálja, melyikben bízik meg jobban – írja az Euronews.
Folyamatos fejlesztés és automatizálás
„Az új világ utazása másképp fog kinézni, és ennek megfelelően fejlesztenünk kell az Airbnb-t. Az emberek olyan lehetőségeket akarnak, amelyek közelebb állnak a házhoz, biztonságosabbak és megfizethetőbbek ”- írta Chesky az Airbnb vezérigazgatója a munkavállalóknak szóló feljegyzésben, eközben a szállodák fontolóra vették a fokozott automatizálást és a digitális technológiára való áttérést.