“Ahogy mi ismertünk az utazást, annak vége. Ez nem azt jelenti, hogy az utazás véget ért, csak az utazás, amiről tudtunk, véget ért, és soha nem tér vissza” – mondta a CNBC-nek Brian Chesky, aki 2008-ban alapította az Airbnb-t Joe Gebbia és Nathan Blecharczyk közreműködésével. Elmagyarázta, hogy a koronavírus miként befolyásolta az üzletet, emellett több előrejelzést tett az utazás jövőjéről.
Megváltoznak a kedvelt úti célok
Bár a turisztikai célú látogatások visszatérnek, mégsem a korábbi formában. Az egyik változás a cégalapító szerint, hogy teljesen új felosztást nyernek az úti célok: az emberek nem szívesen utaznak majd a nagyobb turisztikai városokba, inkább kevésbé ismert célpontokra látogatnak.
Home office-ból előny
Az Egyesült Államokban június elején az Airbnb ugyanolyan mennyiségű foglalást tartott számon, mint 2019-ben ugyanebben az időszakban, ezeket a belföldi utazásoknak köszönhetik. Chesky állítja:
“Az emberek azt mondják, hogy ki akarnak menni a házból, de biztonságban akarnak lenni. Nem szeretnének repülni, sem üzleti okok miatt utazni. Bár városokba akarnak menni, de nem szeretnének a határokat elhagyni. Amire hajlandók: beülni egy kocsiba, pár száz mérföldet vezetni egy kis közösséghez, ahol egy házban töltenék az idejüket.”
“12 évet töltöttünk az Airbnb üzletépítésében, és 4-6 hét alatt szinte mindent elveszítettünk” – mondta Chesky.
A belföldi utazás mellett a Chesky úgy véli, hogy az Airbnb javára fordíthatja az otthonról történő munkavégzést, hiszen az emberek bármilyen helyről vagy ingatlanból képesek dolgozni – írja a Dezeen.