Bedőlhet az egyik legnagyobb Horvátországra specializálódott szállásközvetítő oldal
Még mindig zavartalanul lehet szállást foglalni az egyik legnagyobb Horvátországra specializálódott szállásközvetítő oldalon, az Adrialinon, pedig akik már foglaltak, két-három nappal az indulás előtt kapnak e-mail arról, hogy ne utazzanak el, mert a szállásuk nincs kifizetve, a szállásadók nem fogadják őket – írja a Telex.
A lap szerint arra hivatkoznak, hogy a járvány következtében felmerült veszteségek és problémák miatt hivatalos átszervezési eljárás indult a cég ellen, ami „a vállalat újjászervezését és teljes körű működésének helyreállítását szolgálja”. Ebben közrejátszott, hogy az elmúlt egy évben nagy számban kellett törölni a foglalásokat, a pénzt is vissza kellett fizetniük az ügyfeleknek, emellett Horvátország több millió dolláros tartozást halmozott fel velük szemben. Aláhúzták: az eljárás célja többek között az, hogy a szállásért befizetett összeget heteken belül vissza tudják fizetni, az információt azonban itt elvágták.
Nem közölnek részleteket az érintettekkel, akiket arra is kérnek, hogy ne keressék őket, hiszen több információt úgysem adnak, az irodáikban nincs személyzet, a munkatársak vagy rövidített munkaidőben dolgoznak, vagy otthoni irodájukból dolgoznak.
További tájékoztatás hiányában sokan egyenesen a horvát szállásadóhoz vagy utazási irodához fordultak, így megtudták: az utazásszervező cég a szállásadóknak már korábban jelezte, „pénzügyi nehézségekkel küzd”, a szállást nem tudja kifizetni, ezért azt próbálják meg kiadni másnak – olvasható a cikkben.
Így tett az egyik érintett is, aki a voucher alapján felhívta a kinti utazási irodát. Udvariasan elmondták, hogy már két nappal korábban értesítette az Adrialin, hogy csődöt jelentettek, és az összes foglalást törölték. Mivel semmilyen kontaktjuk nem volt az utazókhoz, így kénytelenek voltak kiadni újra valamennyi lemondott szállást.