A London-Stansted repülőtérről indult útnak a Titan Airways A321 neója a floridai Orlandó felé még október 4-én. A gép fedélzetén 21 munkatárs volt, akik más repülőgépekre pozícionáltak volna át Floridába.
A repülőgép felszállása után körülbelül 14 500 láb magasságban voltak, amikor a személyzet olyan zajt észlelt a fedélzeten, ami egyáltalán nem volt megszokott – számolt be róla az Airportal. A probléma észlelése utána pilóták 9000 lábra vitték a gépet, majd úgy döntöttek, hogy visszatérnek Stansted repülőterére. Vészhelyzetet nem jelentettek, és nem kérték a repülőtér sürgősségi szolgálatainak segítségét.
A repülőgép biztonságosan le tudott szállni Londonban, az utasok sértetlenül hagyhatták el a gépet. A vizsgálatok során a hatóságok kiderítették, hogy
három utastéri ablakot veszített el az A321neo és a bal oldali vízszintes vezérsík is megsérült.
Az eseményt súlyos incidensnek minősítették. Az Egyesült Királyság légi baleseteket vizsgáló testülete (AAIB) a francia BEA-val megkezdte az ügy közös kivizsgálását. Mint kiderült, az érintett gép nem sokkal korábban, szeptember 23. és október 2. között karbantartáson volt a Southend repülőterén. Ezt megelőzően másfél évig a brit légierő használta az ország vezetőinek szállítására G-GBNI lajstromjellel.
A repülőgép az eset óta nem szállt fel Stansted repülőteréről.