Utazásaink során számos közlekedési eszközt veszünk igénybe, amelynek felépítésén, szerkezetén nem is csodálkozunk el, természetesnek vesszük azt. Ugyanakkor például még az sem véletlen, hogy a repülőgépekre a menetirány szerinti bal oldalon kell felszállniuk az utasoknak – írja a Roadster.hu.
Ez a bal oldali beszállás még azoknál a brit légitársaságoknál is alapvető, ahol – a közlekedési szokásokat figyelembe véve – logikusabb lenne a jobb oldalon történő megközelítés. Az utasokat azonban még ott is a bal oldalon fogadják a légiutas-kísérők.
Persze vannak kivételek, ilyenek a kisebb repülőgépek, magángépek, de a kereskedelmi járatokon egyértelmű többségben vannak azok a repülők, amelyeknél baloldali a beszállás. Ennek pedig két fontos oka is van.
Az amerikai légierő egykori pilótája osztotta meg a magyarázatát ezzel kapcsolatban, melyet a lap idézet. Tehát a bal oldali beszállás azért alakult ki, mivel a korai repülőtereket úgy hozták létre, hogy a gépek a terminál előtt gurulhattak, majd megállásuk után az utasok felszálltak.
Ez a megoldás hasznosnak bizonyult a pilóták számára, lévén így fel tudták mérni a szárnytávolságot az utasterminál épületétől. Valamint megoldhatóvá vált, hogy a repülőgép ajtaja a terminál bejáratához a lehető legközelebb legyen.
Illetve az utasok ha a bal oldalon szállnak fel, akkor soha nem lesznek útjába a jobb oldalon éppen a gép tankolását végző földi személyzetnek.
De itt az okok felsorolása nem ér véget: van egy másik utazási forma, a hajózás, ahol már jóval korábban, évszázadok óta úgy alakították ki a kikötőket, és a hajók be- és kisszállási lehetőségeit, hogy azok mindig a menetirány szerinti bal oldalon történjenek meg. A repülőgép-konstruktőrök pedig szívesen követték ezt a lehetőséget a gépek tervezése során.