A Turizmus Online számol be a Wizz Air novemberi sajtóbeszélgetéséről, melynek a vállalat ismertette stratégiáját, hozzáállását, illetve az elmúlt időszakban tapasztalt problémák természetét. Bemutatták a légitársaság téli menetrendjét is.
71 útvonalon repülnek a télen
A Wizz Air magyar székhelyű légitársaság jelenleg 224 Airbus aircrafttal közlekedik, ám gépparkjuk száma hamarosan a duplájára, mintegy 500-ra fog nőni. 8 100 embert foglalkoztatnak, azonban olyan mértékben terjeszkednek, hogy
napi öt embert vesznek fel – és ez a hét minden napjára értendő,
– mondta Radó András, aki eddig a légitársaság teljes kommunikációjáért felelt. Nyár közepétől azonban megtoldották feladatkörét egy újabb felelős pozícióval: immár a kormányzati kapcsolatokat is ő irányítja, így a sajtóval való közvetlen kommunikációt Harangozó Olívia vette át.
“Mintegy 61 millió utast szállítottunk az elmúlt egy évben, és a növekedés mértékéhez egy adalék: 100 újabb gép áll rendelkezésükre hamarosan, ennyi repülőt várunk, közülük 16 egyenesen Magyarországra érkezik, ahol 1200 alkalmazottunk van, és az idei télen 71 útvonalon közlekedünk” – mondta Harangozó a Turizmus Online beszámolója szerint.
Mint elhangzott, egyre növekvő számban veszik igénybe a Wizz Air szolgáltatásait az úgynevezett “leisure turisták”, az az utazói kör, akik nyáron vakációzni indulnak, télből a nyárba szeretnek menni, és egy másik város, ország nevezetességeit pedig az év bármely időszakában szívesen felkeresik.
Egyre gyakoribbak az időjárási viszontagságok
A tájékoztató során kiderült, hogy a Wizz számításai szerint az elmúlt 10 évben 10-30 százalékkal nőttek az időjáráshoz köthető repülési problémák. További nehézségeket okoz a szomszédunkban zajló háború miatti zsúfolt légkör (hiszen erre kerül sok járat, amelynek különben, békeidőben Ukrajna fölött vezet el az útvonala), a légiirányítás kapacitás hiányosságai, valamint azok az egészségügyi esetek (rosszullét a fedélzeten, dohányzás a mosdóban stb.), amelyek előre nem láthatók, és éppen ezért nehezen kiküszöbölhetők. Mindezek ellenére a Wizz Air járataiknak mindössze 0,38 százalékát törölték eddig ebben az évben – a tavalyi törlésekhez képest 24 százalékkal kevesebb repülőgép nem szállt fel, mint 2023 azonos időszakában.
A 3 órán túli késéseik száma is elenyésző: adataik szerint csupán a járatok 1,8 százalékát érinti ilyen probléma. Alapelvük: inkább késsen valamilyen előre nem látott körülmény miatt egy-egy járatuk, de az még mindig költséghatékonyabb és utasbarát, mintha járatot törölnének.
Többek közt ennek a modellnek köszönhetően járatteljesítési mutatójuk 99,5 százalék.
Ezzel a gondolattal nem mindenki ért egyet: a londoni Gatwick reptéren a légitársaságot gyakran csak “a késő” névvel illetik.
Gatwick-ről hamarosan új járatokat indít a légitársaság: innen repülnek a szaúd-arábiai Dzsiddába, illetve Milánó és Abu-Dzabi között is indul új járat – írja a Turizmus Online.
Hajtóműprobléma világszerte
Jelenleg egy hajtóműprobléma miatt a Wizz Air 45 gépe egy éve a földön vesztegel: a világon
mintegy 1200 hajtóművet érint az eset, melyben a gyártás során szennyeződött a felhasznált fém.
A gyártót a hajtóművek forgalomból való kivonására és a probléma kezelésére kötelezték – ez pedig nem kevés időbe és pénzbe kerül. És bár a Wizz kártérítést kap a földre kényszerített gépei miatt, a flottából kieső repülők így is jelentős problémát jelentenek. Az utazók számára is akadnak nehézségek: a Wizz Air szigorít a poggyászcsomagok méretének vizsgálatán. Ha a fedélzetre felvinni kívánt csomag nem felel meg az előírásnak, azért az utas ott helyben fizet, vagy pedig a túlméretes csomagjával a földön marad.