Christopher Elliott szakértő elmondta, amikor egy légitársaság új kabinbelsőt mutat be, általában áttér a vékonyabb ülésekre, amelyek lehetővé teszik a kapacitás növelését. Az extra üléssorok beépítése pedig gyakran a lábtér csökkenésével jár – írja a Roadster.
Sok fapados járaton utazó csak kézipoggyászt visz magával a repülőre, részben költségmegtakarítási szempontok miatt.
Mivel a legtöbb légitársaság díjat számít fel a feladott poggyászokért, sok utas a fedélzeti tárolókba pakol, vagyis a csomagok gyakran már csak az ülések alatt férnek el. Ennek azonban vége.
Joe Cronin, az International Citizens Insurance vezérigazgatója szerint a módosítások miatt az emberek “előbb-utóbb kevesebb dolgot fognak magukkal vinni,” de akár még tíz év is eltelhet, mire teljesen lemondanak az ülések alá pakolt táskákról. A légitársaságok azonban változtathatnak a fej feletti tárolók méretén, amelyek a kereslet miatt nagyobbak lehetnek. Az új tárolók például lehetővé tennék, hogy a bőröndöket ne a hagyományos módon, fektetve, hanem állítva tárolják, így több férne be.
A kézipoggyászok korának vége
Egy repülőgépek utasterével foglalkozó tervező szerint a tárolókat teljesen el kellene távolítani.
“Szerintem elértük a töréspontot. Elértük a maximumot. Talán nincs is szükség kézipoggyászokra. Valakinek ki kellene mondania, hogy a kézipoggyásszal való utazás nem a legideálisabb repülési élmény” – nyilatkozta David Young, aki húsz éve dolgozik a szakmában.