Egy 153 embert szállító indonéziai belföldi járat kapitánya és másodpilótája közel 30 percre elaludt – írja a Business Insider.
Az incidens, amely az indonéziai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (KNKT) által közzétett jelentés nyomán került nyilvánosságra, januárban történt az indonéziai Délkelet-Sulawesi tartományban található Kendariból az ország fővárosába, Jakartába tartó visszaút során.
A Batik Air Airbus A320-as gépének 32 éves kapitánya a másodpilótája engedélyét követően szundított egyet, miközben a gép 36 000 láb utazómagasságon haladt. Körülbelül 45 perccel később a kapitány felébredt, és felajánlotta a 28 éves másodpilótának, hogy ő is pihenjen, de a másodpilóta visszautasította ezt, a kapitány pedig újra elaludt. Az első tiszt a következő nagyjából 20 percet a légiforgalmi irányítókkal és a légiutas-kísérőkkel való kommunikációval töltötte, mielőtt a jelentés szerint “véletlenül” szintén elaludt.
Körülbelül fél órával a másodpilóta utolsó rögzített adása után a kapitány ismét felébredt, és látta, hogy másodpilótája alszik, és letértek az útvonalról. A légiforgalmi irányítóknak a kapitány azt állította, hogy “rádiókommunikációs probléma” merült fel náluk.
A gép később minden további probléma nélkül landolt Jakartában.
Sok hosszú távú repülőjáraton vannak váltópilóták, hogy minden pilóta kellően kipihenten vegye át az irányítást. Az olyan rövid távú járatokon, mint amilyen a Batik Air szóban forgó járata, amely nagyjából két óra 40 percig tartott, gyakoribbak az ellenőrzött pihenőidők: az egyik pilóta rövid időre elalszik, míg a másik továbbra is felügyeli az irányítást. A KNKT jelentése szerint a másodpilóta a repülést megelőző éjszaka nem pihente ki magát.