Pénteken, január 26-án a Paks és Kalocsa között húzódó, még épülő Duna-híd teljesen összeért, egybefüggővé vált a pályalemez – írja a Magyar Építők portálja.
A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében létrejövő új híd végleges statikai váza ezzel lényegében előállt.
A munkálatok itt még korántsem értek véget, mivel most kezdődik a híd felöltöztetése. Vagyis megkezdődik a szerkezetvédő bevonatrendszer felvitele, rögzítik a korlátokat, a csapadékvíz elvezetésére szolgáló elemeket, illetve kiépítik a híd állapotát ellenőrző monitoring rendszert.
A híd műszaki átadása sem várat sokára, hiszen tavasz végén már sor kerül erre is. Az építkezést 2021-ben kezdték el, azóta 2222 méternyi 1,5 méter átmérőjű cölöpöt fúrtak le a híd alapozásaként.
28000 m3 betont dolgoztak be a hídba, és 5000 tonnát meghaladó tömegű acélszerkezetet gyártottak és építettek be.