Olcsóbb lehet a Csalagútba a vasúti jegy, miután kihívót kap az Eurostar vasúttársaság
2023 szinte egész Európában a vasútfejlesztés éve volt. Míg Magyarországon számos mellékvonalat szüntettek meg, addig több országban az alvókocsik kezdték második reneszánszukat élni. A vasúti utazást azért is választják egyre többen, mert a környezetre ható károsanyag kibocsátása jóval alacsonyabb a repülőgépekhez képest.
A Travelo Euronewsra hivatkozott írásából kiderült, hogy Csalagút üzemeltetője szerint jóval több potenciál rejlik a Csalagótban. Nemrég arra tettek ígéretet, hogy 10 éven belül megduplázzák a London és a kontinens közötti összeköttetések számát.
Több üzemeltetőnek is lehetőséget szeretnének biztosítani az utasszállítást illetően. Erre a cég 50 millió eurós pénzügyi támogatást különített el a 2025 és 2030 közötti időszakra. Így 30 éve után először lesz az Eurostarnak kihívója a Csalagúton.
Már van társaság, aki elindítaná a járatát 2025-től
Az Evolyn vasúttársaság már be is jelentette, hogy 12 szerelvényből álló flottát vásárol, ami London-Párizs útvonon fog közlekedni. A spanyol cég a legkorábbi dátumra, 2025-re tervezi indulását.
Rajtuk kívül a Virgin-csoport is bejelentkezett, akik Londonból Párizsba, Brüsszelbe és Amszterdamba is indítanának vasúti járatokat a Csalagúton keresztül.
A Heuro vasúttársaság valamivel később, csak 2028-tól lenne az Eurostar kihívója az Amszterdam-Párizs és Amszterdam-London viszonylatokkal. 2030-ra pedig Londont összekötnék Kölnnel, Frankfurttal és Genffel is.