Többezer önkéntes bevonásával már tesztelik Abu-Dzabi légikikötőjében az eddig Midfield Terminal Building néven futó, de már Terminal A-nak átkeresztelt utasvárót – írja az Airportal.hu.
A vizsgálatok során gondosan szemügyre veszik a check-int, a poggyászfeladást, a biztonsági ellenőrzést és a határellenőrzést, valamint a beszállást és az ehhez kötődő területeket – üzemelés közben, ügyelve az esetleges kialakuló problémákra.
A következő hónapokban is folytatódnak ezek az intenzív tesztek, hogy november elején már valódi utasokat tudjon fogadni a Terminal A, amely két kifutópálya között létesült, a repülőtér fejlesztése érdekében.
A Terminal A több mint 742 ezer négyzetméteres összterületével a világ egyik legnagyobbja. De nemcsak ebben rejlik ereje, hanem abban, hogy egyszerre 79 repülőgép és óránként 11 ezer utast képes kiszolgálni, vagyis éves kapacitása 45 millió fő. A tájékoztatás szerint a csarnokban 163 üzlet kapott helyet, de találhatóak itt még luxusszínvonalú várók, sőt még wellness-részlegek is.
A hatalmas épületkomplexumot 2012 kezdték felhúzni, és az eredeti tervek szerint a megnyitóra már 2017-ben sor került volna. Korábbi hírek a beruházás költségét mintegy 3 milliárd dollárra becsülték.
A látványos, hullámzó szárú, X formájú és ugyancsak fodrozódó tetőzettel létrehozott, négy mólóval rendelkező terminál fókuszában a több mint 50 méter magasságig felnyúló, sokemeletes központi csarnok található. A terminálba költözik Etihad Airways mellett a Wizz Air Abu Dhabi és az Air Arabia Abu Dhabi is.