Április 3-án kezdték el értékesíteni a Deutschland-Ticket névre keresztelt 49 eurós havi bérleteket, amivel május 1-től korlátlan számban lehet utazni szerte Németországban – írja az Euronews.
Népszerű volt a tavaly bevezetett jegy
A Deutschland-Ticket, vagy más nevén D-Ticket bevezetése nem előzmény nélküli. Tavaly nyáron, június és augusztus között mindössze 9 euróért lehetett utazni a kedvezményes, egész országra kiterjedő bérlettel.
A jegy akkor annyira népszerű volt, hogy rendszeresen okozott fennakadásokat a tömegközlekedésben, ugyanis a német állampolgárokon kívül számtalan turista is kihasználta a lehetőséget, hogy beutazza egész Németországot.
A szövetségi parlament ezt követően hosszú egyeztetés után, március közepén fogadta az új bérleti konstrukciót, amelyet a Bundesrat végül változtatás nélkül jóváhagyott. Az egyelőre 2025-ig szóló megállapodás szerint a szövetségi kormány és a tartományok fele-fele arányban, együttvéve évente hárommilliárd euróval segítik ki a közlekedési vállalatokat.
Így vásárolható meg az új bérlet
A Deutschlandticket már kapható, amit havi előfizetésben lehet megvásárolni. Ezt az előfizetést viszont bármikor le lehet majd mondani. A jegy papírmentesen okostelefon-alkalmazással, a jegypénztárakban igényelhető chipkártyával vagy kinyomtatott QR-kóddal is használható.
Ára havonta 49 euró lesz, azaz napi 1,60 euróba fog kerüli. Ez jóval magasabb, mint a tavaly nyáron használt 9 eurós bérlet, viszont így is hatalmas összeget lehet megtakarítani, ha azt vesszük figyelembe, hogy egy berlini havi bérlet jelenleg 86 euróba kerül.
Itt használható a D-Ticket
A bérlet az egész országban érvényes a helyi közösségi közlekedési vállalatok járatain és a Deutsche Bahn vasúttársaság regionális járatain.
Nem vehető igénybe viszont a DB Fernverkehr AG vagy más távolsági járatokon, például a FlixTrain (IC, EC, ICE) által üzemeltetett járatain.
Ez azt jelenti, hogy például egy Berlin – Frankfurt vonalon gyorsvonattal csak a korábbi árakon lehet utazni. A D-Tickettel ez a táv csak jóval lassabban tehető meg a regionális járatokkal, viszont az nem jár semmilyen plusz költséggel.