A szolgáltató szektor legnagyobb munkavállalói érdekképviselete, a ver.di szakszervezeti szövetség és a vasutas és közlekedési dolgozók szakszervezetének (EVG) közös akciójáról tájékoztató csütörtöki közleményében kiemelték, hogy a március 27-re meghirdetett 24 órás figyelmeztető sztrájk a távolsági, a térségi és a helyi közlekedést, valamint a repülőtereket, az autópálya-üzemeltető társaságokat és a vízügyi és hajózási igazgatási szerveket is érinti, méghozzá országszerte.
Mint írták, “súlyos késésekkel, sőt a közlekedési szolgáltatások teljes leállásával kell számolni egész Németországban“.
A csaknem kétmilliós tagságú ver.di-nél 120 ezer dolgozót szólítottak fel a csatlakozásra. A nagyjából 230 ezer dolgozót összefogó EVG valamennyi tagját sztrájkra hívja.
Az EVG közölte, hogy az ötvennél is több közlekedési vállalattal – köztük a Deutsche Bahn országos vasúttársasággal és számos térségi vasú vasúttársasággal – folytatott tárgyalásaik első fordulója nem hozott eredményt, és a munkaadó megfontolásra méltó ajánlat helyett a dolgozók helyzetét tovább rontó követelésekkel állt elő. Például azzal, hogy a termelékenység növelése érdekében önként mondjanak le az egyik legnagyobb szociális vívmány, a fizetett szabadság egy részéről.
Azonban a közlekedési dolgozók, “akik a világjárvány idején szolidaritásból lemondtak a megfelelő béremelésekről, nem értenek egyet az ilyen magatartással” és jelentős béremelést tartalmazó ajánlatot várnak el a munkaadói oldaltól – tették hozzá, kiemelve, hogy központi követelésük a havi munkabér általános, 650 eurós emelése.
A ver.di 10,5 százalékos, és legalább 500 eurós béremelést követel. A munkaadói oldal egyelőre 5 százalékos béremelést és 2500 euró egyszeri kifizetést ajánl.
(MTI)