A jelenség terjedőben van Európában, az egyes országok energiatarifái és éghajlati jellemzői közötti különbségek a várakozások szerint ténylegesen beindíthatják az energiaturizmust – írja a Világgazdaság.
Az energiaturisták elsődleges célpontjai a Kanári-szigetek és Törökország, de a horvátországi hírek szerint Dubrovnikba is csaknem 60 ezer német vendéget visz egy utazási iroda. Montenegró legújabb turisztikai kampányában pedig arra építik, hogy az országba látogatók hosszabb időt tudnak eltölteni abból a pénzből, amit otthon élelmiszerre és fűtésre költenének.
A legfontosabb potenciális küldőpiacnak az energiaturisták körében a brit és a német piacot tartják, de érdemesnek tartják célba venni a nyugat- és közép-európai országok mindegyikét a kampánytervezők – olvasható a Világgazdaság cikkében.
A lap szerint Magyarországon egyelőre nem jelentek meg az energiaturisták. A több hétre szállást foglalók elsősorban az Airbnb-piacon jelentenek stabil vendégkört, ők jellemzően munkaügyben utazó menedzserek. Szintén több hétre szoktak lakást kivenni a meddőségi kezelésre vagy örökbefogadásra érkezők, a fogászati kezelésen résztvevők, vagy a pilótaképzésre járók. Visszatérő keresletet jelentenek az Erasmus ösztöndíjasok is – tudta meg a lap.
Állami szinten nálunk még nem merült fel, hogy turisztikai kampánytéma legyen az energiaturizmus.