Idén a főváros nem rendez karácsonyi vásárt, mert már nincs elég idő a rendezvény előkészítésére – nyilatkozta az atv.hu-nak Faix Csaba, a korábbi városarculati és fesztiválszervező cégekből lett Budapest Brand vezetője.
A belváros korábban tárgyalásokat kezdett a vásárt tavaly megrendező fővárosi céggel, az üzlet azonban végül nem jött össze, mivel a Budapest Brand csak 2 évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.
„Miután az állam elvette a Fővárostól a Vörösmarty tér tulajdonjogát, a Budapest Brand még július végén megkereste az V. kerületi Önkormányzatot, hogy az elmúlt több, mint 20 évhez hasonlóan idén is szívesen megrendezi a vásárt. Erre a megkeresésre szeptember elejéig nem kapott választ, az ekkor újraindult egyeztetések után pedig az V. kerület úgy döntött, hogy másnak ad lehetőséget a vásár megszervezésére. Ezt a Budapest Brand kifejezetten sajnálja, mert az infláció és a gazdasági helyzet miatt mi már májusban ártárgyalásokat kezdtünk a vásár építőivel és szolgáltatóival, hogy a látogatók terheit csökkentsük és a többség számára elérhetővé tegyük a vásárt. Ez biztosította volna, hogy a tavalyi megszokott színvonalon és időben, transzparens módon megvalósulhasson a vásár.
A Budapest Brand szokásaihoz híven pályázaton választotta volna ki a kiállító kézműveseket és vendéglátósokat is. Erre most már idő hiányában aligha kerülhet sor”
– nyilatkozta az atv.hu-nak Faix Csaba. Kiemelte, hogy nem üzleti ok, hanem az V. kerület döntése miatt nem rendezi meg a Főváros nonprofit cége a vásárt, ami megvalósítása egyébként több mint 100 millió forintba kerül.
“A vásáron esetlegesen keletkező profitot a Budapest Brand kulturális programokra fordítja, azaz visszaadja a közösségnek, nem pedig egy vállalkozó viszi „haza”, mint ami most fog történni” – tette hozzá Faix Csaba.