2019-ben rekordszámú látogató bulizott az ország legnagyobb hallgatói fesztiválján, 2020-ban azonban a koronavírus miatt elmaradt az esemény. A pandémia a 2021-ben megrendezett fesztivál programjára, gazdasági lehetőségeire is komoly hatással volt, ám 2022-ben megújulással egybekötött nagy visszatérésre készülnek. Ezzel együtt a kulturális, turisztikai és sport programpaletta bővítését és színesítését is tervezik a szervezők.
Felértékelődtek a közösségi élmények, a családias hangulat, a célzottan fiataloknak szóló programok, valamint a megfizethetőség is prioritássá vált. Ezek a változások adják a „Tied a fesztivál” című koncepció alapját.
A rendezvény középpontjában a Z-generációs célközönség, izgalmasabb, a fiatalokhoz valóban közelebb álló fellépőkkel és programokkal készülnek az ő igényeikhez szabva. A környezetvédelem és a fenntarthatóság is fókuszba kerül, ennek megvalósulása a különböző egyetemi összefogások keretében, illetve a házigazdaegyetemmel, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel együttműködésben realizálódik – írja a MárkaMonitor.
A NEST Communications 2021 nyarán 1000 fős kutatásban vizsgálta a fesztiválokkal, élő eseményekkel kapcsolatos hazai várakozásokat- A felmérésből kiderült: a megkérdezettek 56 százaléka már 2021 nyarán vállalná a részvételt tömegrendezvényeken biztonsági korlátozások nélkül, azóta pedig tovább erősödött az emberekben a vírussal szembeni biztonságérzet. A PwC’s Global Entertainment és a Media Outlook előrejelzése szerint ugyanis a könnyűzenei iparágban 2021 és 2025 között évente 17 százalékos bevételnövekedés várható.