Az Airbnb attól tart, hogy hiába tér vissza az emberek utazási kedve, a kiadó lakások száma nem növekszik – a kiadó lakások és szobák nem veszik fel elég gyorsan a fonalat, s ezért a kereslet alaposan meghaladhatja a kínálatot a szálláshely piacon. A vállalat ezért azon szorgoskodik, hogy minél többen adják ki a lakásukat rajtuk keresztül, emellett kiemelt prioritásuk, hogy a már náluk lévő házigazdák hatékonyabban használják ki kapacitásaikat.
Például egy mesterséges intelligencia által vezérelt segédet is kapnak a házigazdák, amely segít hirdetéseiket gondozni.
Az elmúlt hónapokban nem növekedett az aktív hirdetések száma az Airbnb-n, hiszen sokan a járvány alatt a korábban kiadott lakásaikban éltek ismét és nem szívesen fogadtak abban vendégeket, vagy munkahelynek használták azokat – éppen ezért a cég attól tart, hogy a kínálat összeomolhat a népszerű utazási célpontokon, a kereslettel nem tud kellőképpen lépést tartani – írja a Napi.hu. A hirdetésre ösztönzik a házigazdákat – például úgy, hogy megkönnyítik számukra az ingatlan meghirdetését, még a megfelelő árazásban is segítenek, ráadásul a már említett mesterséges intelligenciával vezérelt szoftver automatikusan kiigazíthatja a házigazda által feltöltött képet, hogy az a vendégeknek leginkább tetsző módon kerülhessen fel az oldalra.
Egyre hosszabb időre foglalnak
Az Airbnb rá van szorulva az új megoldásokra és a hirdetőkre, ezért visszatérítési politikája ugyanis jóval nagyvonalúbb a vendégekkel szemben, mint a többi platform. A cég negyedéves gyorsjelentése szerint az egy látogatásra jutó költés nagysága 160 dollárra emelkedett, ami 35 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál – jellemzően hosszabb távra béreltek ingatlant, a belváros helyett általában a külvárosi területeken. Az Airbnb keresztüli foglalásokon belül egyébként a járvány előtti 14 százalékról 24 százalékra emelkedett azok aránya, ahol a vendég 28 napnál hosszabb ideig kívánta bérelni az adott ingatlant. New Yorkban idén április 30-án az összes foglalás 62 százalékát érték el a hosszú távúak.