A német fvw, az ország legnagyobb és legnépszerűbb turisztikai magazinja Counter Days néven kétnapos, konferenciával egybekötött virtuális vásárt tartott február 11-12. között. A kiváló networking lehetőséget nyújtó kétnapos rendezvénysorozatba az MTÜ Nemzetközi Kapcsolatok Igazgatóságának (NKI) Németországért felelős piacszakértője csatlakozott be. Farkas Kinga az NKI új, Ausztriáért felelős munkatársával, Wirth Klárával 20 perces webinár keretében mutatta be
a Balaton négy arcát, hangsúlyozva, hogy a magyar tengert nemcsak nyáron érdemes meglátogatni, mert a többi évszakban is rengeteg érdekességet és látványosságot rejt.
A webináron 112 turisztikai szakember vett részt. A rendezvényen „felállított” virtuális magyar stand hatalmas népszerűségnek örvendett. Sok utazási iroda általánosságban érdeklődött a magyarországi látványosságok, termékek és attrakciók iránt, de érkezett megkeresés olyan utazásszervező irodáktól is, amelyeknek a kínálatában eddig még nem szerepelt Magyarország (pl. Schauinsland Reisen). Farkas Kinga több olyan utazásszervezővel is tárgyalt, akik az eddigi kínálatukhoz képest más irányú termékeket fejlesztenének:
„Aki eddig csak folyami hajózással foglalkozott, vagy csak Budapestet értékesítette, most nyitna más turisztikai térségek, így a Balaton, vagy Kelet-Magyarország felé is, hogy az utazók Covid-járvány miatt megváltozott érdeklődésének megfelelően bővítsék kínálatukat” – mutatott rá Farkas Kinga a rendezvényt követően. A piacszakértő 93 új kontaktra tett szert a németországi piacon a kiállítás két napja alatt. A tapasztalatok szerint az irodáknak hatalmas információigényük van: a német nyelvű, havonta megjelenő hírlevélre szinte kivétel nélkül valamennyi új kontakt jelentkezett – közölte az MTÜ.