„A február 8-i Super Bowl döntő kapcsán a floridai Tampa környékén a hotelek 90%-os telítettséggel működtek, az éttermekben pedig, ahogy a szálláshelyeken is, kimagaslóan magas költés realizálódott. Mindebből úgy tűnik, hogy az amerikaiak még mindig érdeklődnek a nagy rendezvények iránt és hajlandóak is költeni az utazásra” – számolt be a reménykeltő hírekről Sarmon Zsuzsanna.
Nagyon utaznának már
Az MTÜ észak-amerikai piacszakértője nagy lendülettel kezdte a februárt az amerikai piacon. Február 1-3. között részt vett a texasi székhelyű Passport to Travel utazási iroda által szervezett virtuális River Cruise Summiton, amelyre Magyarország, mint kiemelt desztináció kapott meghívást. A virtuális kiállítók között ott voltak a legnagyobb folyami hajós társaságok, közöttük az AmaWaterways, a Crystal, a Viking, a Scenic és a Riviera is. A háromnapos rendezvényre összesen 450-en regisztráltak.
Sarmon Zsuzsanna tapasztalatai szerint a résztvevők 60%-a alig várja, hogy utazhasson, 25%-uk pedig konkrét árajánlatokat is kért, de a többség várni akar a foglalásokkal, amíg a pandémia vége érezhető közelségbe kerül.
A Trumarketing észak-amerikai ügynökséggel való együttműködés keretében folytatódik a kapcsolattartás a travel trade szektorral. Február 1-jén új prezentációval bővült a Magyarországról szóló edukációs platform: az MTÜ piacszakértője Budapestről kiindulva egy nyugat-magyarországi körút kapcsán mutatta be részletesen a meglátogatható attrakciókat, az elérhető szállodákat, valamint a színes programkínálatot.
Február 8-án nagy sikerrel zajlott le a Virtual Live Show „Hungary, where healing is pleasure” címmel három magyar partner részvételével. A közvetítéshez és az interaktív beszélgetéshez 180 amerikai utazási ügynök csatlakozott élőben. Lenyűgözte őket a budapesti hotelkínálat, feltűnően sokat kérdeztek a magyar fürdőkultúráról és a fürdők programjairól. Pécs és Villány környéke abszolút az újdonság varázsával hatott rájuk, és többen érdeklődtek a legdélebbi régiónkat is magába foglaló lehetséges útvonaltervekről – közölte az MTÜ.
„Nagyon örültünk a lehetőségnek, hiszen sem Pécs, sem a Pécs-Villány térség nem tudna a tengeren túli piacokon önállóan megjelenni. Így viszont Pécs azzal az üzenettel, hogy távol van a tömegektől, de mégis releváns kínálattal rendelkezik, most nagyon jól időzítve tudott betalálni és ezt vissza is csatolták élő hozzászólásaikban az amerikai utazási szakemberek” – értékelte a rendezvényt Kincses Márk, Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának Turizmusfejlesztési Osztályvezetője.
„A rendezvény alatt végig lehetett érezni, hogy a szervezők nagyon odafigyelnek a résztvevőkre, ezáltal erősítve a mi „imázsunkat” is” – mondta a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. értékesítési és marketingigazgatója, Czinege Szilvia.
Az MTÜ folytatja munkáját a Virtuoso szervezetben is, ahol február 3-4. között zajlott le a tradicionális évindító találkozó az észak-amerikai ügynökségek tulajdonosaival, magas rangú vezetőivel és a szolgáltatókkal. A résztvevő 221 utazási ügynökség körében végzett felmérés szerint 28%-uk következő 6 hónapban, 49%-uk pedig 2021 végére érzi úgy, hogy üzleti biztonsága újra megerősödik. Az utazók közötti felmérés szerint a megkérdezettek 33%-a fog utazni a következő 6 hónapban, 44%-uk pedig 2021 utolsó hónapjaiban.