Péntek regggel, az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatósággal folytatott egyeztetését követően jelentette be a vállalat a döntést. A WizzAir által felajánlott "csomag" azonban biztosan nem fog fedezni minden kárt.
Az augusztus 15-i Róma–Madeira és az ugyanezen nap Madeira–Róma járat mind a 400 utasának megtéríti a költségeit a WizzAir – jelentette be a fapados légitársaság – számolt be a hvg.hu.
Az olasz fővárosból induló gép a rossz időjárás miatt nem a portugál szigeten, hanem az Atlanti-óceán partjától négy kilométerre fekvő portugál városban szállt le.
A Madeiráról Rómába tartó gép utasai még ennél is rosszabbul jártak:
napokig segítség nélkül maradtak, és a külügyminisztérium beavatkozása kellett ahhoz, hogy mentesítő járatot biztosítsanak a számukra.
De a történet itt még nem ért véget, legalábbi 35 utas számára nem, ők ugyanis
Madeirán rekedtek, ugyanis nem nyújtottak számukra megfelelő tájékoztatást az új járat indulásának pontos idejéről.
A Wizzair és az Enac, vagyis az olasz Nemzeti Polgári Légiközlekedési Hatóság találkozóját követően közzétett ejelentés szerint a cég
egy csomagot kínál az utasoknak, amely tartalmazza a szállás, az utazás és az étkezés felmerült költségeit.
A kártérítést az utasok nem kapják meg automatikusan, az igényt a WizzAir honlapján be kell nyújtani, továbbá a szükséges bizonylatokat is csatolni kell.
Mindez azt jelentheti, hogy akinek nincsen bizonylata például az étkezése költségeiről, az kártérítést sem fog kapni, továbbá azt is, hogy a WizzAir kizárólag az utasok anyagi terheit kívánja átvállalni, egyéb kompenzációt nem nyújt. De legalább fizet, nem úgy, mint azoknak, akik 30 órás késéssel felszálló szicíliai gépre váltottak jegyet.