Zéró kalória: szigorú korlátozást vezet be a Coca-Cola a középiskolákban
A Coca-Cola Magyarország bejelentette, hogy az érvényes jogszabályi előírásoknál is szigorúbb kereskedelmi korlátozást vezetnek be a középiskolák számára értékesített termékeikre januártól: kizárólag alacsony kalóriatartalmú, vagy teljesen kalóriamentes italokat árusítanak – írja a Napi.
Az üdítőitalgyártók európai érdekképviseleti szervezete (UNESDA) tagjainak – amilyen a Coca-Cola is – vállalása értelmében 2019-től vagy legfeljebb 4 kalória/100 ml energiatartalmú (kalóriamentes), vagy maximum 20 kalória/100 ml energiatartalmú (alacsony kalóriatartalmú) italokat árusítanak az európai középfokú tanintézményekben. Ez a kontinens mintegy 50 ezer iskolájának 40 millió diákját érinti.
Az új európai vállalás az UNESDA korábbi önkéntes kötelezettségvállalásának kiegészítése, amely 2006-ban lépett érvénybe: azóta a Coca-Cola Magyarország csak ásványvizet, illetve magas gyümölcstartalmú gyümölcslevet árusít az általános iskolák, valamint a hat és nyolc osztályos középiskolák részére, továbbá nem folytat reklámtevékenységet a 12 év alatti gyermekek körében.
A cég egyébként 2018-ban 12 kalóriamentes, illetve alacsony kalóriatartalmú terméket vezetett be, így a portfóliójának a fele jelenleg már ilyen termékekből áll.