Woody Allen kegyetlen alkotása a képernyő elé szegez ma este
A filmszatíra termékeny királyának, a pályafutása során szinte minden évben újabb filmmel jelentkező Woody Allen forgatókönyvíró-rendezőnek ez a 2005-ös alkotása a mester „első komoly” filmjeként vonult be a köztudatba. A témaválasztás a már jól megszokott: Woody Allen az emberi gyengeségek újabb területét dolgozza fel ugyanolyan éleslátással és szellemességgel, mint korábban, épp csak a Match Pointban nem érkezik el a végkövetkeztetés humorral való feloldása. A thrillerbe hajló filmet a kritikák gyakran kifejezetten kegyetlennek ítélik.
Az alaphelyzet a szerelem, a jólét, a vonzások ás választások köré rendeződik. A volt teniszcsillag, aki oktatóként folytatja pályafutását, megismeri egyik tanítványa húgát, akit a kiegyensúlyozott anyagi helyzet elérése céljából, szerelem nélkül, feleségül vesz. Időközben ismeri meg tanítványa menyasszonyát is, aki különösen erős vonzerővel hat rá, és belerántja egy titkos viszonyba. Az egyre súlyosabbá váló kapcsolat évek múltán sötét és végzetes eseményekhez vezet.
A szövevényes, érdekfeszítő és lebilincselően izgalmas film az első perctől az utolsóig a székhez szögezi a nézőt. A végső filmkockák is tartogatnak meglepetést, míg a film számtalan rétege, a feldolgozott időszak hossza és az események súlytalansága között feszülő ellentét mégis könnyen feldolgozhatóvá és élvezhetővé teszik. Bár számos díjra jelölték a filmet (a 2006-os Golden Globe-on a legjobb film, a legjobb forgatókönyv, a legjobb rendező, a legjobb női mellékszereplő, a 2006-os Oscar-on a legjobb eredeti forgatókönyv), végül egyiket se kapta meg, de a szereplők (Jonathan Rhys-Meyers, Scarlett Johansson, Emily Mortimer, Matthew Goode) alakításait egekbe dicsérte a kritika.
Match Point – Péntek – Filmcafé – 06.15. 21:00