Vitézy: A szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés
Egymás után érkeznek a Mávinform közleményei hétfőn az egyes vasúti járatokról, amelyeket pótlóbuszokkal helyettesítenek, vagy korlátozottan közlekednek, többek között járműhiba vagy balesetek miatt.
De a vasárnap este a Keletinél kisiklott, Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity műszaki mentése is még tart a pályaudvaron, továbbá két gázolásos baleset is történt a hét első reggelén, a Kassáról Hatvanba tartó IC Mezőkövesdnél, a Nyugati pályaudvarról Vácra 8:15-kor induló S70-es vonat Felsőgödnél gázolt el egy embert.
Vitézy Dávid szerint a MÁV ezekben a pillanatokban omlik össze.
Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés: miközben a Keleti pályaudvar a tegnapi baleset miatt továbbra is lezárva, most síntörés keletkezett a Nyugatiba vezető ceglédi fővonalon is
– foglalta össze a helyzetet a közlekedési szakértő a Facebookon.
Vitézy Lázár Jánost jelöli meg a káosz (egyik) felelőseként, aki
a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a hévekkel együtt.
Mint írja, 2020 és 2022 között “megállás nélkül” azon dolgoztak a Budapest Fejlesztési központban, hogy felhívják a döntéshozók figyelmét arra, “milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra, sok évtizedes a lemaradás, a fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is”.
Ennek köszönhetően született meg a kormány által elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia, valamint számos beruházás indult meg, és szereztek közvetlen uniós forrásokat is – közölte. Csakhogy
aztán jött Lázár János.
Vitézy a posztjában arra is kitér, hogy az olimpia rendezését senki nem gondolhatja komolyan a közlekedési problémák megoldása nélkül.
Felidézi, hogy a főpolgármesterségért ellen induló, és azt másodszor is megnyerő Karácsony Gergely Orbán Viktor interjúja után “rögtön teljes mellszélességgel” a 2036-os budapesti olimpia mellé állt. “Párizsban nem ilyen állapotban van az RER-hálózat és a pályaudvarok, ráadásul az olimpiára új átmérős vasúti alagút és a reptérre új metró készült el” – olvasható a bejegyzésben.
Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Budapesten olimpiát lehet rendezni a vasúti és a hév-hálózat teljes megújítása nélkül?
– teszi fel a kérdést.
Karácsony Gergely valóban arról nyilatkozott, hogy támogatja a 2036-os budapesti olimpiát, ugyanakkor ehhez két feltételt szabott, amelyek pont a fejlesztésekről szólnak.
A főpolgármester azt kéri, az állam végezze el azokat a beruházásokat, amelyek az ő feladatai, továbbá afja vissza a főváros számára a forrásokat, amelyek segítségével Budapest meg tudja csinálni a saját fejlesztéseit.
Címlapkép: Vitézy Dávid/Facebook