Vigyázat: A Magyar Nemzeti Bank nevében próbálnak banki adatokat kicsalni
Ismeretlen csalók hamis elektronikus leveleket küldenek ki, megtévesztően a Magyar Nemzeti Bank nevében vagy annak „elvárásaira” hivatkozva, így próbálva magyar magánszemélyektől banki azonosítókat, pénzt kicsalni – hívta fel a figyelmet közleményében az MNB.
Legutóbb 2016 decemberében történt a mostanihoz hasonló, megtévesztő csalási kísérlet, amelynek során a bűnözők az ún. 419-es vagy nyugat-afrikai csalás technikájához folyamodtak. A jegybank leveleinek formavilágát idéző üzenetek feladói nagy összegű pénz (a mostani esetben örökség) hamarosan várható érkezéséről értesítik a címzetteket. Az átutalás feltételeként az ügyfelek saját banki azonosítóit, illetve pénzt kérnek rövid határidővel az MNB számára, vagy pedig trükkös módon éppen azért kérik el az ügyféladatokat, hogy könnyebben felderíthessék a jövőben az ügyfelet érintő esetleges csalási kísérleteket.
A jegybank hangsúlyozta: ők soha, semmilyen alkalommal nem kérnek bankszámla, vagy bankkártya adatokat, hiszen az MNB fogyasztók esetében nem végez átutalással összefüggő ügyintézést. Az ügyfeleknek azt tanácsolják, hogy ezekre a megkeresésekre ne reagáljanak, illetve aki mégis kiadta adatait, az haladéktalanul lépjen kapcsolatba saját hitelintézetével. Kérik továbbá, hogy az ilyen üzeneteket jelezzék az MNB felé, akik minden ilyen esetben ismeretlen tettes ellen csalás gyanúja miatt büntető feljelentést tesznek az illetékes nyomozó hatóságnál.