Változások jönnek - ezekre kell figyelniük az autósoknak január 1-től
Az évkezdés több változást is jelent az autósoknak: újabb útszakaszok lesznek fizetősek, a pótdíj növekszik, újabb adókat vezetnek be, de néhány új utat is átadnak.
Új fizetős útszakaszok:
M4 gyorsforgalmi út (M0-Cegléd és Cegléd – Abony közötti szakasz)
M25 autóút (északi szakasz)
M35 autópálya (481-es főút – Berettyóújfalu közötti szakasz)
M4 autópálya (Berettyóújfalu – 47-es főút)
471-es főút (Hajdúsámson elkerülő)
445-ös főút (M5 és 5-ös főút között)
Megszűnik a terelőutakra vonatkozó mentesség
2018. december 25-től megszűnik a 3,5 tonna feletti teherjárműveknél a terelőútként kijelölt díjköteles útszakaszok mentessége, azaz ezek használatáért is fizetni kell majd.
Szigorúbb lesz a környezetvédelmi besorolás
Ezután a legkedvezőbb díjszintű A-kategóriába már csak az Euro 5, vagy az ennél magasabb osztályú motorral hajtott járművek kerülhetnek.
A pótdíjak is változnak
A pótdíj mértéke januártól:
A pótdíj különbözet:
A baleseti adó ugyan megszűnik, de lesz helyette más
A baleseti adó helyett biztosítási adót kell fizetni a kgfb-nél. Míg az előbbit közvetlenül kellett fizetnie az autósnak, az utóbbit közvetve fogja, mert ezt hivatalosan a biztosítónak kell fizetni, akik minden bizonnyal áthárítják az autósra. Ez a mostani 30 % helyett csak 20 % lesz, viszont az eddigiekkel ellentétben nem lesz felső határa. Azokra vonatkozik, akik 2019-ben kötik meg/újra a felelősségbiztosítást.
Új utak
2019 év végére tervezik a Budapest és Tatabánya közötti 43 kilométeres felújított szakasz átadását.
Várhatóan szeptembertől lesz használható az M4 Cegléd és az M0 közötti szakaszának felújított, kibővített 14,5 kilométeres szakasza, plusz 30 kilométernyi autóút. Egy 924 méteres zajvédő fal is készül az M0-M6-7-es főút csomópont környezetében. Ezzel véget is ér a felsorolás.
Forrás: nemzetiutdíj.hu, Vezess.hu