Tudod, mikor nyílik a nádképű siska? Jó-jó, de hány órakor?!
A Szülők az európai gyermekkorért Facebook-oldalon osztották meg a negyedikes természetismeret könyv egyik oldalát, melyen a különféle növények nyílási ideje szerepel. Ebből ír dolgozatot a posztíró egy ismerőse gyermekének osztálya.
Tulajdonképpen hasznos infó az, hogy melyik hónapban nyílik a tulipán vagy melyik hónapban terem a cseresznye, vagy mikor szedhető a krumpli.
Ám itt ennél némileg részletesebb információk is szerepelnek, ugyanis megtudhatjuk belőle, hogy hány órakor(!) nyílik például a rozsnokfű, a homoki hajperje vagy éppen a nádképű siska.
Bizony: ezt kell bemagolni a diákoknak, ami valljuk be, felnőttként is komoly feladat, pláne, hogy nem is feltétlenül tudja mindenki, hogy konkrétan milyen növényekről van szó.
Kétgyerekes barátném engedélyével osztom meg a mellékelt képet. Negyedikes gyermeke az eheti második (!)…
Közzétette: Szülők az európai gyermekkorért – 2018. október 3., szerda
Kétgyerekes barátném engedélyével osztom meg a mellékelt képet. Negyedikes gyermeke az eheti második (!) természetismeret dolgozatot ebből fogja írni, így ma délután 5 után, 8 órányi iskolát követően ezt fogják magolni. Nem az érdekel, milyen szerző az, aki beletesz egy ilyet a negyedikes könyvbe (természetismeret, OFI kísérleti tankönyv), fizetnek neki, a többi nem érdekli. De miféle tanár kéri ezt számon????
Ezzel szemben itt egy idézet a hatályos alsó tagozatos kerettanterv bevezetőjéből: A tanítási tartalmak feldolgozásának folyamatában – élményszerű tanulással, problémahelyzetekből kiinduló izgalmas tevékenységekkel, kreativitást ösztönző feladatokkal – fejleszti az alapvető képességeket és alapkészségeket, közvetíti az elemi ismereteket, szokásokat alakít ki
– olvasható a posztban.
A kommentelők finoman szólva nem értettek egyet ezzel a számonkéréssel:
„Nem normális az a tanár, aki ezt számonkéri!!! Azt sem tudják, melyik micsoda! Még a saját napirendjüket sem tudják így beosztva!!”
„Hogy minek kell ezt tudni? A válasz egyszerű. Amíg ezt tanulja, addig nem tanul idegen nyelvet, informatikát, matematikát. Nem tanul meg gondolkodni, viszont elmegy a kedve a kreativitástól és egész életében azt fogja csinálni, amit fentről mondanak. Ennyi.”
„Gyenge! Latin megnevezés nincs? Mekkora lenne már, ha az lenne a kérdés, hogy mikor nyílik a Mirabilis jalapa vagy a Calamagrostis Epigeios?”