Továbbra is jelentős a munkaerőhiány a tömegközlekedési cégeknél
Bár a BKV-nál csökken a létszámhiányos helyzet, továbbra is folyamatos a felvétel a járművezetői munkakörökbe. A közlekedési szektorban egyébként is hiányszakmának számít a képzett járművezető, sokan ugyanis – a magasabb bérek miatt – elhagyják Magyarországot. A budapesti cégre visszatérve, nagyjából 3800-an dolgoznak főállásban, a következő megosztásban: autó- és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón 323. A statisztika még tavaly ősszel jött ki, kisebb-nagyobb elmozdulásokkal jelenleg is ez lehet az irányadó. Az atv.hu most – többek között – azzal kereste meg a BKV-t, hogy a jelenlegi állományon felül mennyi járművezetőt tudnának még alkalmazni.
Több száz sofőr hiányzik a fővárosi járatokról
Ugyan a munkaerő hiánnyal kapcsolatosan nem reagált egyértelműen a cég, azt azonban elmondták, hogy tavalyelőtt sikerült megállítaniuk a létszámcsökkenést és azóta növekvő tendencia figyelhető meg náluk. Dr. Környei Éva a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója azonban egy őszi nyilatkozatában 300-ra tette a hiányzó sofőrök számát, míg Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint ez most olyan 200-250 körül mozoghat.
Tanár a volán mögött
Köztudott, hogy a cég besegítői állományt foglalkoztat, akár cégen belülről, akár cégen kívülről. Példaként saját ismerősét hozta fel, aki főállásban tanárként keresi a kenyerét, de szabadidejében buszsofőrként dolgozik a BKV-nak, amelyből mindenki profitál: a cég létszámhiánya csökken, miközben személyes ismerőse is egy kis pluszra tehet szert ezáltal
– mondta Naszályi.
Kimaradó vonatok, súlyos munkaerőhiány
A MÁV-nál már koránt sem annyira rózsás a helyzet, a portálhoz eljuttatott válaszukban ők is elismerik, hogy komoly munkaerő hiánnyal küzdenek, de van egy 60 pontból álló, még 2016-ban kidolgozott akciótervük a probléma kezelésére. „A MÁV Zrt.-nél egyébként nagyjából 17 ezren dolgoznak – ezt már a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke mondta az atv.hu-nak. Meleg János szerint a nagyjából 700 fős létszámhiány már most is érzékelhető a gyakorlatban, a váci vonalról már most olyan jelzések érkeznek, hogy vonatjáratok maradnak ki, vagy, hogy éppen jegyvizsgáló, netán mozdonyvezető nincsen a vonaton” – foglalja össze a portál.