Tavaly 150 milliárd forintot költöttünk sörre
Tavaly mennyiségben 4, értékben 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot – írja a Világgazdaságra alapozva a 444. hu.
Húst eszünk és sört iszunk rá
A sör annyira népszerű volt 2018-ban, hogy a vizsgált termékek közül a második legtöbb bevételt hajtó árucikk lett, csak a feldolgozott húsok tudták megelőzni.
A hagyományos az igazi
Tavaly a bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök adták, az ízesített típusok aránya 7 százalék volt, a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak. A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenés, tehát az alkoholmentes sörök fogyasztása is erősödött valamivel.
Rámegyünk a minőségre?
A Nielsen szerint a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés állt, hanem a minőségi sörök térnyerése.