Emberi mulasztás miatt ütközött a Prága-Budapest Eurocity
Emberi mulasztásról van szó, ugyanis abban az időben a vonatnak semmi keresnivalója nem volt a síneken – közölte Jozef Ráž közlekedésügyi miniszter pénteki sajtótájékoztatóján a csütörtök délután Érsekjúvár közelében történt vasúti balesetről.
A lap beszámolója szerint a miniszter elmondta, a baleset körülményeit három nyomozócsoport jelenleg is vizsgálja.
Alexander Saka, a Szlovák Vasutak (ŽSR) vezérigazgatója szerint
a baleset egyik oka az időjárás volt, az sínt ugyanis elárasztotta az eső, ami miatt járhatatlanná vált, a vágányt üzemen kívül helyezték, így nem közlekedhettek volna rajta vonatok.
“Először egy személyvonat haladt el Érsekújvár felé, majd miután felemelkedtek a sorompók, a vasúti átjáróba behajtott egy személyautó, utána pedig egy autóbusz. Utóbbinak nekiütközött a Prága és Budapest közlekedő nemzetközi gyorsvonat” – fogalmazott Saka.
Mindeközben a Szlovák Vasúttársaság (ZSSK) szóvivője arról nyilatkozott, a mozdonyvezető felelőssége kizárható.
A vasúttársaság teljes mértékben együttműködik az érsekújvári baleset körülményeit vizsgáló hatóságokkal. Azt már kizárhatjuk, hogy a mozdonyvezető követett el olyan hibát, ami előidézte a balesetet
– jelentette ki Dominik Drevický. “A kedvezőtlen körülmények ellenére, mint az időjárás következményei és a pálya karbantartása, mindent megtett, ami tőle tellett. Nem láthatta előre a helyzetet és nem is tudta megakadályozni a balesetet. Ugyanúgy szakszerűen és gyorsan járt el a Szlovák Vasúttársaság többi, vonaton tartózkodó alkalmazottja is” – közölte a szóvivő.
A Prágából Budapestre tartó gyorsvonat csütörtök délután öt óra körül a Szlovákia déli részén lévő Érsekjúvár (Nové Zámky) közelében egy vasúti átkelőnél ütközött egy autóbusszal. A baleset halálos áldozatainak száma péntekre hétre nőtt, további öt személy súlyos sérüléseket szenvedett. A baleset következtében az autóbusz súlyosan károsodott, gyakorlatilag kettétört, a vonat mozdonya pedig kigyulladt.
A mozdony a cseh vasúttársaság (CD) tulajdonában volt, a szerelvény többi része pedig a ZSSK tulajdona, és ők biztosították a személyzetet is.
Címlapkép: MTI/EPA/Jakub Gavlak