Szigszalaggal szerelt lökhárító, nyári gumi, repedt szélvédő: horrortúra lett a magyar sítáborból a román buszokon
Az Index olvasói számoltak be arról, hogy egy igazi rémálom volt, amíg elérték a Suli Sí és a Travelex utazási irodák által közösen szervezett kilencnapos franciaországi sítábor célállomását, az Alpe d’Huez hegyet. A Suli Sí azt mondja, évek óta dolgoznak együtt a román Tabitatour busztársasággal, és eddig semmi gond nem volt, illetve most sem érzik úgy, hogy kártérítést kéne fizetniük.
A buszt biztosító cég flottája fiatal, néhány éves buszokból áll, főleg hosszútávú utazásokat bonyolítanak le velük egész Európa-szerte. A buszok paraméterei jobban megfelelnek a sítúrák követelményeinek, mint a magyar piacon elérhető buszok
– közölte a Suli Sí. Ehhez képest a három buszból kettővel rögtön az indulásnál gondok voltak. Az egyik törtött lökhárítóval és repedt szélvédővel érkezett meg a Népligetre, több órás késés után. A szervezők szerint a busz elütött egy szarvast, de a baleset “nem veszélyeztette az utasok biztonságát, mivel a busz menetstabilitását nem befolyásolta”.
A másik busz is órákat késett, az utasok később úgy értesültek, hogy azért, mert a sofőrök nem mertek elindulni vele, olyan rossz műszaki állapotban volt, ezért megvárták, amíg Romániába hazafele tartó kollégáik befutnak egy másik busszal, és a Népliget mellett kicserélték a két járművet. A szervezők a lap kérdésére azt mondták, tudomásuk szerint a buszok műszakilag rendben voltak, utazásra alkalmas, tiszta állapotban indultak el.
Volt, aki fel se mert szállni a bizalomgerjesztőnek nem nevezhető buszokra
További gondot jelentett, hogy a buszokat vezető sofőrök kizárólag románul beszéltek, ami egy 1300 kilométeres út alatt nem éppen praktikus. Az utasok ezen kívül arról számoltak be, hogy a buszon igen nagy kosz fogadta őket, az egyikük például egy elhagyott bugyit fedezett fel az étkezőtálcán. Volt olyan anyuka, akinek lánya és barátnői nem is mertek felszállni a járműre – őket és még néhány utast másnap egy másik, magyar rendszámú busz vitt Franciaországba, magyar sofőrrel.
Nem tudtuk, hogy nem lesz magyarul beszélő sofőr minden buszon, mi úgy rendeltük, hogy legalább az egyikük beszéljen magyarul. Mivel sok erdélyi sofőrjük van, így ez eddig nem is volt gond a korábbi utazások során
– közölte a Suli Sí.
Az út finoman szólva kalandos volt, a busz váltója elromlott, többször is eltévedtek, valamint a sofőrök nem tartották be a törvényileg előírt pihenőidőket. Állítólag hólánc nélkül, nyári gumival indultak útnak. Az utóbbit egy utas tudomása szerint Franciaországban cserélték le télire. A busz beragadt a hóba is, majd az utasoknak kellett kitolniuk. Elmondásaik szerint panaszaikkal nem foglalkoztak, ígértek egy jegyzőkönyvet a szervezők, de azt ezidáig nem küldték el.
Szigszalaggal próbáltak enyhíteni az utasok halálfélelmén
Az érkezéskor az utasok jelezték, hogy hazafele nem hajlandóak visszamenni a román buszokkal, mivel “halálfélelmük” volt, de a szervezők megtagadták a buszcserét. A lapnak azt mondták, azért, mert “jelenleg Magyarországon nincs is olyan buszpark, ami ki tudná szolgálni az igényeket minőségi járművekkel”.
Végül hazafele kiderült: még úgy is, hogy több utas tartotta magát az ígéretéhez, és nem volt hajlandó felszállni a rossz emlékű buszokra, csomagokkal együtt nem fért fel minden utas a három járműre, hiszen odafele 22 embert egy negyedik, magyar busz szállított. Nekik kis reklamálás után előkerítettek egy modern, magyar rendszámú buszt. Hazafele egy erdélyi utas tolmácsolt a sofőrök és az utasok között 70 euró fejében, valamint a törött lökhárítót egy utas által vásárolt szigetelő szalaggal reparálták meg, illetve feltettek téli gumikat.
A Suli Sí azt Indexnek azt ígérte, a síszezon után felülvizsgálják a szerződésület a román buszos társasággal. Úgy vélik, az utasokat nem kell kárpótolniuk, mivel “nem csorbult a síelésre szánt idő”.