Százezreket fizethet a Ryanair a megszívatott utasoknak
Az utóbbi időben a Ryanair több járata szállt fel az utasok poggyászai nélkül, majd a légitársaság munkavállalói is sztrájkba kezdtek, ami miatt több járatot törölni kényszerült a légitársaság. A Pénzcentrum utánajárt, milyen kompenzációs lehetőségekkel élhetnek a pórul járt utasok.
Ha a csomaggal volt gond
Amennyiben a csomag késik, megsérül vagy elveszik, a légitársaság köteles megtéríteni a kárunkat. A kárba beletartozik a várakozás ideje alatt szükségessé vált új holmik ára.
A feladott poggyászokért a társaság 1300 euróig, vagyis nagyjából 423 ezer forintig tartozik felelősséggel.
Ha törölték a járatot, vagy sokat késett a gép
Járattörlés esetén, vagy ha 3 óránál többet késett a gépünk, akkor 1500 kilométeren belüli úti cél esetén 250 eurót (kb. 81 ezer forint) kaphatunk kártérítésként, 1500 és 3500 kilométer között 400 euró (130 ezer forint) a kártérítés összege, és 3500 kilométer fölött már 600 euró (195 ezer forint) ez a szám.
Ezen kívül természetesen a repülőjegy árát is kötelesek megtéríteni, amennyiben végül nem ért célba az utas.
A szabályok az összes EU-ban üzemeltetett légi járatra érvényesek
A fenti szabályok az Európai Unióban üzemeltetett összes légi járat esetén érvényesek, vagyis akkor is, ha a légitársaság nem EU-s. Fontos, hogy amennyiben egy légitársaság bizonyítani tudja, hogy rendkívüli körülmények miatt történt a probléma, akkor nem vagyunk jogosultak kártérítésre.
Az Európai Unió Bírósága egy vadsztrájkkal kapcsolatos ügyben tavasszal kimondta, hogy ez nem számított rendkívüli körülménynek.
Ebből nem lehet egyértelmű következtetéseket levonni, de feltehetően a jövőben egy sztrájk sem feltétlenül számít rendkívüli körülménynek.
A részletszabályok magyarul elolvashatók az Európai Unió dedikált weboldalán.