Orbán Ráhel több luxusüzletet szeretne Budapesten
Orbán Ráhel keveselli a luxusüzleteket Budapesten, írja a Turizmus.com. A miniszterelnök lánya nagy befolyással rendelkezik a Magyar Turisztikai Ügynökségben (MTÜ), véleménye szerint fontos lenne az utazók magasabb pénzügyi rétegét is megcélozni a budapesti kínálattal.
Nyitni szeretne a tehetősebb réteg felé
“Kellenek a hátizsákos turisták, de figyelni kell, hogy nyissuk az ollót és teret engedjünk más célcsoportok számára is” – mondta a miniszterelnök lánya a turisztikai stratégiáról a Trend Fm Turizmus.com című műsorában.
Megszólításukban fontos hívószó lehet a kultúra, ezen belül is a sokszínű és Budapestet Európa legvonzóbb célpontjai közé emelő építészet, illetve a biztonság, amit a hozzánk érkezők kivétel nélkül kiemelnek, véli. Szerinte az épített örökség és a Duna mellett fontos, már kiforrott pillére a vonzerőknek a gazdag szállodai kínálat és a rendkívül változatos éttermi paletta, ezek sokszínűsége versenyelőnyt biztosít Prágával és Béccsel szemben. Orbán Ráhel szerint azonban
hiányzik Budapesten a luxusvásárlás lehetősége, és ez nemcsak magát a fogyasztást, de a vásárlási élményt, a kirakatnézegetést, a szép üzletek felkeresését is magába foglalja.
Ez a lehetőség véleménye szerint bizonyítottan meghosszabbítaná a tartózkodási időt és jelentős pluszbevételt jelentene a szolgáltatók, valamint az ország számára.
“A Dorothea nem luxusszálloda”
A turisztikai marketinggel foglalkozó szakember számos érdekes háttérinformációt is elárult a férjéhez, Tiborcz Istvánhoz tartozó BDPST Group portfóliójának legújabb, budapesti szállodájáról. A szemlézett podcastban elmesélte a Vörösmarty téren tavaly novemberben átadott Dorothea Hotel születésének hátterét: a szállodát eredetileg négycsillagosra tervezték, de az üzemeltetőket sikerült meggyőzni, hogy Budapest egyik fő helyszíne ötcsillagos hotelt érdemel. A döntés Orbán Ráhel szerint megtérült:
a híres nyugati desztinációk megfizethetetlenné válása miatt egyre többen keresik az olyan új, rejtett kincsként értékelt desztinációkat, mint Budapest.
Hangsúlyozta: a BDPST Koncept által kifejezetten a magyar piacra megálmodott Dorothea nem luxusszálloda, bár kétségkívül a Marriott Autograph Collection brandjének top szállodája lett, és az elérhető, megfizethető luxust képviseli. Érzetében, élményében, dizájnjában nincs lemaradva versenytársaitól, az árazásban azonban nem hozza a nyugat-európai ötcsillagos hotelek szintjét. “Egy ugyanilyen színvonalú és lokációjú szállodáért Párizsban ma egy nullával többet kell fizetni“ – magyarázta.
A Marriott-tól lesték el a trükköket
Az Autograph Collection azért is volt jó választás számukra, mert lehetőséget ad az alkotásra, sőt, a márkához tartozó szállodák számára kifejezetten előírja a saját arculat megalkotását. “Tulajdonképpen a gombhoz varrtuk a kabátot” – beszélt a Dorothea név és a narratíva megalkotásáról a szakember, hozzátéve, hogy a dizájnnal és a történetmeséléssel a magyar kultúráról is edukálni kívánták a vendégeket.
A nyolc éven át zajló fejlesztés során lehetőségük nyílt arra, hogy a brandalkotási folyamatot a világ egyik legerősebb szállodaipari cégcsoportjától sajátítsák el. Az itt szerzett tapasztalatokat a saját üzemeltetésben lévő egységeiknél is hasznosították, amikor úgy döntöttek, hogy szükség van ezeknek a házaknak a marketing szempontból való összefogására. Így született meg a Botaniq Collection ernyőmárka, amelynek zászlóshajója és egyben névadója a Botaniq Turai Kastély, ahol mind az épületre, mind pedig az azt körülölelő park helyreállítására kiemelt figyelmet fordítottak .
“A Dorothea még nincs kész, a jövőben a szálloda és a benne lévő éttermek helyzetét egyaránt szeretnénk megszilárdítani” – beszélt a következő három év teendőiről Orbán Ráhel. Feladatuk még az egykori Mahart-házban lévő, hosszú távú kiadásra szánt lakások befejezése, illetve az épület tetején a BiBo étterem megnyitása,amely a már működő Aleli mellett a Dany Garcia-csoport másik budapesti étterme lesz. A nyár végén elkezdik a Gellért Hotel felújítását is, amelynek a Mandarin Oriental szállodalánc lesz az üzemeltetője. És további terveik is vannak – hangzott el az interjúban.
Borítókép: Az ötcsillagos Dorothea Hotel épülete az V. kerületi Dorottya utcában.
MTVA/Bizományosi: Balaton József