Nyolc hónapra leáll a vasúti közlekedés Debrecen és Balmazújváros között a BMW-gyár fejlesztése miatt
Pénteken közölték, hogy a Debrecen-Balmazújváros vonalon pótlóbuszokkal fogja helyettesíteni a MÁV a vasúti közlekedést várhatóan április elsejétől egészen decemberig. A változást eleinte pályakarbantartási munkákkal indokolta a közlekedési vállalat, később azonban elismerték, hogy elsősorban a BMW debreceni autógyárának fejlesztése miatt zárják le az utasok elől a vasútvonalat – írja a 444.hu.
A MÁV azután egészítette ki a közleményét, hogy a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület jelezte: a nyolc hónapos leállás mögött a BMW-gyár beruházása húzódik. Azóta a következőket írta a vasúti társaság:
A vasúti kőszállítás révén az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közúti szállításhoz képest. A fuvarozás folyamatának megtervezése során a szakemberek a környezetet leginkább kímélő megoldást kerestek, ilyen szempontból a rendkívüli mennyiségű anyag mozgatásához nincs más alternatíva, mint a vasúti szállítás. A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák ugyanis 150 kilométerre vannak. Onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésére lenne szükség a kő és kavics célba juttatásához. Ezek a járművek együttesen 5 tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Továbbá óriási mértékű terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára – a nagy forgalom, az utak nagymértékű romlása, valamint a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is jó eséllyel növekedne.
Hozzátették: a fejlesztés által sok ezer új munkahely létesül, és az érintett 108-as vonalat is villamosítják, amelynek köszönhetően a jövőben jóval korszerűbb lesz a vasúti szolgáltatás.