Nyílt titok, hogy mik a ’jó járatok’ – kitálalt a részletekről egy ferihegyi poggyászrakodó
„A kollégáim között is sokan rendesek, tisztességesek. Elég volt abból, hogy a szarkák miatt minket is megbélyegeznek, velünk is úgy bánnak, például a reptéri rendőrség, ahogy a tolvajokkal szokás” – nyilatkozta a HVG-nek egy ferihegyi rakodómunkás, arról, hogy miért tálal ki poggyászfosztogató kollégái módszereiről. Szereti a munkahelyét és reméli, hogy így elindul valamiféle változás.
Kifelé nincs megfelelő ellenőrzés
„Akárhányszor kimehetünk, tudjuk, melyik gép mikor fordul, kettő pakolás közt kiugorhatunk a reptéren lévő boltba, vagy egy kávéért. Minden rakodónak van kártyája, azt fogom, odaérintem, lecsippentem, és olyan simán kisétálok, mint ahogy most itt ülök, ugyanilyen simán kimegy a ruhájában vagy a táskájában a lopott cuccal” – magyarázta.
Szerinte akár a kártyaadatokból le lehetne szűrni azokat, akik gyanúsan sokszor mennek ki napközben.
Az induló járatokra kell rámenni
„Mondjuk elmegy a gép Barcelonába, az kb. 2,5 óra, utána még az utas észreveszi, bejelenti az ottani reptéren, az mind idő. Mire visszajön a jelzés Budapestre, addigra már rég kivitte. Persze hogy lebukhat, ha pont akkor, pont őt ellenőrzik. De általában simán kiviszi, és legjobb, ha van egy beszervezett külsős, akinek odaadja, vagy akinek az autójába beteszi.”
Szokásos, hogy nagy sporttáskával közlekednek a dolgozók, hiszen abban viszik a váltóruhájukat is.
„Ha esti műszakban vagyunk, a be- és kiléptetési ponton dolgozó biztonságiak már fel sem néznek, ’sziasztok-sziasztok’, és már kinn is vagyok.”
„A jó gépeket megfogni”
„Ha ennyire egyszerűen meg lehetne oldani, és mégsem vesznek meg pár berendezést, és raknak oda még pár embert ellenőrizni, akkor vajon milyen szinten vannak benne a fosztogatásban?” – tette fel a kérdést a kitálaló rakodó.
„Tényleg több lett a razzia, a rajtaütésszerű ellenőrzés, a rendőrök közt vannak, akik keménykednek is velünk. Szóval dolgozik a rendőrség, de az egész olyan himihumi, felületes, közben meg ilyen hiányosságok vannak.”
Szerinte ez csak úgy működhet, ha visszaosztanak mindent. „Másként hogy fordulhatna elő, hogy rendszeresen ugyanazok kapnak meg bizonyos járatokat? Vagy hogy egyes biztonsági őrök nem vesznek észre nyilvánvaló dolgokat?”. Nyílt titok a rakodók közt, hogy melyek a „jó gépek” – ezeket meg is nevezte a lapnak.
Milliók jönnek össze
„Közülük még a közepesen ügyes is milliókat összedézsmál, akkor is, ha visszaoszt. Van olyan kolléga, aki 10-12 milliós autóval szaladgál.”