Nem kell többé tértivevénnyel bajlódnunk a postán
A posta a jövőben lehetővé teszi a könyvelt küldemények nyomon követését a feladástól az átvételig saját weboldalán és mobilapplikációján keresztül is – olvasható a vállalat közleményében. Az ügyfél igényelhet személyre szabott kimutatásokat és tájékoztatást kérhet a sikertelen kézbesítés okáról – írja a Napi.hu.
Nóvum lesz az elektronikus tértivevény is, így a belföldi papíralapú tértivevény kivezetésével a küldeményátvételt elektronikusan igazolják vissza.
Szintén új levélszolgáltatáként jelenik meg a Regisztrált Közönséges Küldemény, amelynek kézbesítése nem lesz személyes átvételhez kötött, de a levélszekrénybe helyezést elektronikus eszközein rögzíti a posta.
A posta elindítja az Elektronikus feladójegyzéket is, amelynek keretében a felvételhez szükséges küldeményadatokat tartalmazó, kötött formátumú xml adatállományt építenek fel. Ez a cég szerint a levelek feladásakor kényelmes és gyors ügyintézést biztosít, használatával pedig kedvezményben lehet részesülni.
Ezen felül elindul az úgynevezett WEBEFJ, a Magyar Posta ingyenes, elektronikus feladójegyzéket előállító szoftvere, amely a feladáshoz szükséges nyomtatványok kitöltésére is alkalmas, online rendszer. Várhatóan 2017 novemberétől a cég honlapján lesz elérhető.
Ez egyebek közt lehetővé teszi a leellenőrizhető címek helyességét a beépített adatbázis segítségével, valamint egy kattintással beküldi az EFJ-t a postai fogadó rendszerbe, így azt nem kell külön e-mailben beküldeni.
Forrás: Napi.hu
Fotó: MTI