Minden egyes autó után kétmillió forintot akarnak a dízelbotrány hazai érintettjei
Jövőre indulhat meg a károsult magyar járműtulajdonosok és a Volkswagen konszern közötti kárpótlási per.
Bizony a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta a német autóóriás sokadik körét futja immár, és most már magyar autósok is bekapcsolódnak az ügybe – írja a Világgazdaság.hu.
Ugyanis a nemzetközi példák alapján, átlagosan kétmillió forint lehetne az alapja annak a kártérítésnek, amely a Volkswagen dízelbotrányában érintett hazai autótulajdonosoknak járna. Nem is csoda, hogy a károsultak érdek-képviseletére pertársaság alakult.
Minderről Surányi Péter, a szervezet kommunikációját segítő autós szakújságíró számolt be a lapnak. Azt is hozzátette, hogy eddig több mint 300-an léptek kapcsolatba a pertársasággal, és jelenleg is az adatok feldolgozása zajlik. A károsultak továbbra is jelentkezhetnek, a per a jövő év második felében indulhat meg.
Rámutatott arra is, a fő cél a német konszern okozta környezetszennyezés kezelése. Ennek fényében pedig a magyar államnak is csatlakoznia kellene a pertársasághoz.
Magyarországra mintegy ötvenezer olyan autót hoztak be, amely a környezetvédelmi besorolása szerint tetemes adókedvezményben részesült, miközben a valóságban az engedélyezetthez képest negyvenszeres károsanyag-kibocsátást produkált
– nyilatkozta Surányi, aki szerint a Volkswagen által felhozott szoftverfrissítéses javítási megoldás csak kábítás. Szerinte a német környezetvédelmi minisztérium és a legmagasabb közlekedési szerv is kimondta, hogy semmiféle javulást nem eredményez, sőt ő maga senkinek sem javasolta.
Ugyanakkor a magyarországi importőr, a Porsche Hungaria Kft. (PoHu) az újság megkeresésére leszögezte, hogy az EA 189 kódú dízelmotorok javítására vonatkozó konkrét intézkedéseket a német Szövetségi Közlekedési Hatóság teljes egészében jóváhagyta, ahogyan a magyar közlekedési hatóság is támogatja.