Még sincs pápai áldás a nyakláncon? Beindult a Gazdasági Versenyhivatal
Bizonyára már a kedves olvasó is belefutott olyan telemarketinges hirdetésekbe, ahol egy felhajtóként jelenlévő műsorvezető néha – jó, tényleg csak időnként… – túlzásokba esett. Ez még el is menne, csak a süketelésnek is vannak olyan fokozatai, ami már a fogyasztók érdekeit sértheti.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) az Ékszer TV ellen több olyan bejelentés is érkezett, ami nehezen állja meg a helyét.
Ilyen például a nyaklánc, amit maga a pápa áldott meg ráérő idejében, illetve Kleopátra kedvence, amely a hirdetés szerint egy 10,81 karátos smaragd kristálygyűrű. Ezt 99 899 forint helyett, a műsor végén már potom 9938 forintért is meg lehetett vásárolni.
A GVH a megvizsgált panaszok hatására versenyfelügyeleti eljárást indított az üzemeltető Emporia Style Kft.-vel szemben. Ennek során ellenőrzik, hogy adhatták-e valaha a feltüntetett eredeti, magas összegért a termékeket, vagy a kedvezményes árral csak a vevőket akarták ösztönözni.
De azt sem hagyják figyelmen kívül, hogy bizonyos árucikkeket milyen, csak rájuk jellemző tulajdonsággal tettek vonzóbbá (például a már fent említett pápai áldás).
Sőt még ennél is tovább mennek: azt is ellenőrzik, hogy a betelefonálók valódiak voltak-e, nem csak egy vásárlásra sürgető műsor további szereplői, a megadott forgatókönyv szerint. De így ellenőrzik majd az örökké csökkenő árukészlet döntéshozatalra vonatkozó hatását, valódiságát is.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amelyet indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal lehet meghosszabbítani.