Kirúgták a MÁV-HÉV vezérigazgatóját
Csütörtökön váratlanul azonnali hatállyal menesztették Nagy Gábort, a HÉV-vonalak üzemeltetését végző állami cég, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, aki 2021 december 1-től töltötte be ezt a pozíciót – írja a 444.hu a hvg.hu-ra hivatkozva.
Komoly vihart kavart az elmúlt napokban az a tervezet, amely szerint olyannyira kevés a működőképes HÉV-szerelvény, hogy drasztikusan csökkentenék a járatokat több vonalon is. Sajtóinformációk szerint Nagy menesztése ezzel függ össze.
A hvg.hu úgy tudja, hogy a rendkívüli döntést Nagy Gábor elbocsájtásáról felsőbb szinten, a MÁV-Volán csoport tulajdonosi jogaival rendelkező, Lázár János vezette közlekedési minisztériumnál hozták meg.
A magyar sajtóban több helyen is megjelent, hogy a budapesti helyiérdekű vasút kapacitáscsökkenése akár 70, egyes részeken pedig 90 százalékos zsúfoltságot is eredményezne.
Ugyanakkor a tervezet a csúcsforgalomi időszakokban a ráckevei H6-os vonalon 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhely-csökkenéssel kalkulált csak.
A menesztett Nagy Gábor gépészmérnök végzettségű, aki ráadásul HÉV járművezetői engedéllyel is rendelkezik, és 2019 óta dolgozott a MÁV-HÉV-nél.
A járatritkítási ügyben éppen szerdán kapott össze Lázár János Vitézy Dáviddal, miután az építési és közlekedési miniszter Facebook-oldalán úgy fogalmazott, hogy “Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás”, majd azzal folytatta pár mondattal később, hogy Vitézy a “Fidesz után Magyar Péter seggét nyalja”.
Ez előtt pedig kitért arra, hogy a HÉV működésével kapcsolatban sem az Építési és Közlekedési Minisztérium, sem a MÁV nem hozott döntést. Beleérve még a menetrendeket is.
Vitézy nem is maradt rest Lázárnak válaszolni: “Ha a miniszteri munka ennyire megviseli az idegeit, ráadásul, az elmúlt évek sorozatos kudarcai nyomán a MÁV összes utasának idegeit is, mindenki jobban járna, ha lassan inkább abbahagyná.”
Címlapkép: MTI/Máthé Zoltán