Lehetett sejteni, hogy gond lesz vele, el is szakadt az egyik a BKK buherált csuklósbuszai közül
Eltört a csukló kilengését korlátozó keresztrúd egy BKK-s Ikarus Egyedi által gyártott Modulo 168d buszon – számolt be a zoom.hu. A meghibásodott járműről készült képeket a VEKE osztotta meg a Facebookon
Alapvető bajok vannak az Ikarus Egyedi csuklós Modulójának konstrukciójával. A PMP-917-esre még a gyártó gányolta fel a 280-as Ikarusokról ismert megoldást, amellyel a kilengéseket akarták csökkenteni. Toman Péter főkonstruktőr esküdözött, hogy ez működni fog. Nos, nem működött – ha hiányzik több tonna a B tengelyről, nem is fog semmi működni, ez alap fizika -, a függőleges irányban fellépő erők széttépték a csillapítót. Toman úr más remek műszaki megoldásai is hasonló színvonalúak, ezért is elég nagy bátorság a BKV-tól, hogy ezeket a kocsikat a forgalomban járatja
– írja bejegyzésében a VEKE.
Az Ikarus Egyedi csuklós Modulóit a gyártó a prototípushoz képest lerövidítette. Többen úgy vélik (köztük a típus sofőrei is), hogy ezáltal a busz középső tengelyének terhelése túl kicsi, ami miatt ezen járművek igen rossz menettulajdonságokkal rendelkeznek, és a csuklójuk menet közben gyakran kileng függőleges irányban.
Egy magánszemély feljelentést tett a konstrukcióhibásnak tűnő típus ügyében közúti veszélyeztetés miatt. A problémát a Közlekedési Hatóság vizsgálja.
Az Ikarus Egyedi Kft. még nyáron csődvédelmet kért, a vállalat vezetősége kedden egyezségi tárgyalást tartott a hitelezőivel – írja a napi.hu. A főhitelező MKB Bank azonban nem fogadta el az egyezségi javaslatot.