Kiírták a tendert a 3-as metró meghosszabbítására
A 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezésére kiadták a közbeszerzési hirdetmény. Így ha minden jól megy, akkor 2021 után megkezdődhetne az új szakasz kiépítése, írja az Index. Valószínűleg azonban erre többet kell majd várni, mivel ezen vonal megvalósításához plusz költségekkel kell számolni.
A hirdetmény szerint a nyertes 3 milliárd forintból tervezheti meg a négy új állomást. Az első kettő a Rózsa utca és a Rákospalota-Újpest, majd innen a metró a felszínre jönne és a mostani villamospálya nyomvonalán a káposztásmegyeri végállomásba futna.
A végállomás tervei már régóta készen vannak. Itt egy több ezer férőhelyes parkolót is létesítenének. A terveknek még tartalmazniuk kell a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest–Vác-vasútvonal alatt, járdával, kerékpáros átvezetéssel, kapcsolódó közúti csomópontok tervezésével együtt.
Dorner Lajos, a VEKE elnöke elmondta, a főváros most előre dolgozik, hogy legyenek fejlesztési tervei a következő uniós ciklusra. A fontossági sorrendben a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése előrébb áll, mint a 3-as metró meghosszabbítása.
Maga a pályaépítés nem lenne drága, mivel csak egy rövid szakaszon haladna a kéreg alatt a metró és utána is a mostani villamosvonal helyét venné át. Ennek becsült költsége 60-70 milliárd forint. Azonban a meghosszabbításhoz már nem jó a jelenlegi automata vezérlési rendszer (az elavult AVR amit a felújításkor nem cseréltek ki). A káposztásmegyeri új vonalhoz le kellene cserélni az egész rendszert a modern CBTC irányításra, ami a 2-es metróban is működik. Ez viszont további 50-60 milliárd forintot jelent. Ezért van az, hogy a 3-as metró jelenlegi felújítását a meghosszabbítás nélkül végzik. Tehát ha lesz is 2021-re építési engedély, a munkálatokat valószínűleg nem fogják elkezdeni a hatalmas költségek miatt.
Címlapkép: MTI/ Máthé Zoltán