Készüljön! Jön az újabb plakátkampány a kormánytól
A 24.hu szúrta ki a Közbeszerzési Hatóság honlapjára feltöltött dokumentáció (pdf-ben itt találja) alapján, hogy újabb kampány következik. Ezúttal az adófizetők pénzéből 4 milliárd 713 millió forintot költ el rá a kormány, amiből 1,3 milliárd forint opciós összeg. A projekt fantázianeve:
Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 2, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 10.
És nem véletlenül szerepel benne a kettes, hiszen egyszer már a kormány fontosnak érezte bizonyos európai ügyekről tájékoztatni a lakosságot. Akkor a célkeresztbe Judith Sargentini került jól ismert, a kormány munkáját számos ponton kritizáló jelentése miatt. Az első kampány 5,9 milliárd forintba fájt az adófizetőknek, ami idén a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) legdrágább akciója volt. Az írás ezután felhívja rá a figyelmet, hogy milyen gyorsan reagáltak Guy Verhofstadt plakátos akciójára is.
Ide megy az adófizetői pénz
Az új platátkampány kommunikációs, kivitelezési, és médiavásárlási feladatait ezúttal is Balásy Gyula cégei és szokásos alvállalkozói végzik. Az NKH központosított kommunikációs beszerzéseire legutóbb júniusban kötöttek 25 milliárd forintos, legfeljebb kétszer újratölthető keretszerződést, akkor még három üzletember cégével. Mivel egy nap múlva Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel szerződést bontottak, az NKH megbízásainál Balásy cégei monopolhelyzetbe kerültek – zárul az írás.