Kerényi Miklós bocsánatot kér, tényleg elfenekelte a tanítványát, de csak azért, mert sokszor késett
Kerényi Miklós Gábort, művésznevén Kerót, a Budapesti Operettszínház korábbi igazgatóját, későbbi művészeti vezetőjét 2017 novemberében rúgta ki a színház miután szexuális visszaéléssel vádolták meg. Az egykori igazgató ellen több névtelen vád is érkezett, miszerint előszeretettel fenekel el fiatal fiúkat. Maros Ákos, a társulat korábbi táncosa nevével együtt vállalta tavaly a történetet.
Maros 18 éves volt, amikor állítása szerint Kerényi egy vállfával elfenekelte őt egy szegedi előadás előtt. „Becsukta az ajtót, feldöntötte az egyik padot, és eltorlaszolta vele a kijáratot. Azt mondta, vegyem le a nadrágomat, és hajoljak rá egy székre. Ja, és vegyem le az alsónadrágomat is. Mondom, ha valami, hát ez nem fog előfordulni. Magamon hagytam” – idézte fel az emlékeit Maros, aki arra a kérdésre, hogy a nadrágját miért tolta le azt felelte, a művészvilágban ez egészen más, folyamatos testkontaktus van az emberek között.
“Nagyjából hármat húzott a seggemre, de erősen, nem volt normális a csávó. És elkezdte mondani, hogy tudom, ez most fáj, de ha sírni akarsz, nem baj, hadd jöjjenek a könnyek. Ott kapcsoltam, hogy ebben semmi poén nincs, éreztem, hogy itt valami nem jó, még akkor sem, ha nem vette elő a farkát, nem volt semmi ennyire durva” – mesélte a táncművész, aki ezen a ponton leállította Kerót.
Kerényi már tavaly sem tagadta Maros Ákos esetét, de hozzátette: a fenekelésben semmiféle szexuális felhang nem volt, pusztán játékosan büntette meg a próbáról való késése miatt. Továbbá szerinte ez nem okozott lelki sérüléseket a fiatal fiúban, amit tulajdonképpen Maros is elismert.
Az Operettszínház vizsgálata, amit még novemberben indítottak, eredménytelenül lezárult. Kero most hosszú nyilatkozatban fejtette ki álláspontját, mint mondja, szerettei kérésére. A levélben Maros Ákostól név szerint bocsánatot kér, és azoktól is, “akiknek a viselkedésem sok volt, akik nem értették, nem tudták elviselni azt, ahogyan dolgozom, ahogyan rendezek, ahogyan tanítok. Bocsánatot kérek azoktól, akik úgy érezték, félreérthetően viselkedtem, beszéltem velük vagy átléptem egy határt”. Hozzáteszi, Maros Ákos talán azért haragszik rá, mert később nem került be az Operettszínház együttesébe.
Egy másik fenekelésről szóló történetre is kitér, amely állítása szerint hazugság, és a hamis vád miatt be fogja perelni az illetőt, és mindenki mást is, aki szexuális visszaéléssel vádolja meg. “Soha senkit nem zaklattam szexuálisan, soha nem közeledtem hátsó szándékkal nőhöz vagy férfihoz, nem fogdostam illetlenül sem felnőtteket sem gyerekeket.”
Arra is kitér, pontosan tudja, mennyire elviselhetetlen a stílusa munka közben, “én néha valóban a szörnyeteg Kero vagyok”.
A történtekért részben továbbra is az Operettszínházon belüli hatalmi harcokat hibáztatja, és ezt részletesen ki is fejti.
Címlapkép: MTVA Fotó/ Zih Zsolt