Íme Budapest új imázsfilmje
Spice of Europe szlogennel elindította a Magyar Turisztikai Ügynökség az első átfogó, Budapest központú külföldi kampányát – jelentette be Guller Zoltán vezérigazgató.
Magyarország kormánya, a fővárossal együttműködve a következő négy évben kiemelten foglalkozik Budapest turizmusával.
Az üzenet: Budapest Európa fűszere
A kampánnyal a fő cél, hogy kiemeljék a főváros helyszíneit és programlehetőségeit, amelyek vonzóak a minőségi élményekre nyitott, motivált és magas turisztikai költésű látogatók számára – fejtette ki. Szeretnék elérni, hogy Budapest top európai főváros legyen, megelőzve Prágát és elérve Bécset. Azaz, ha valaki Európába vagy Európában utazik, ne legyen kérdés, hogy nem csak Londont, nem csak Párizst, hanem Budapestet is látnia kell.
A megújuló Budapest turisztikai arculat a Budapest Európa fűszere – “Spice of Europe” – koncepcióra épül, ami kifejezi, hogy az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző: így a történelmi örökséget, a színes kulturális kínálatot, az első osztályú gasztronómiát, és virágzó divatot.
Új logó, weboldal és tartalom az imázsfilm mellett
A Spice of Europe kampány részeként új turisztikai logót alkottak, új weboldalt és kreatív tartalmakat készítettek, valamint megszületett egy új imázsfilm, amely bemutatja Budapestet, és a főváros metaforikus fűszerességét. Bemutatja azt, hogy a város bejárható, sokféle élményt kínál.
A filmben egy fiatal pár visz át Budapesten, akik magyar divattervezők ruháit viselik
– fejtette ki.
A rendelkezésre álló összeg 65 százalékát online megjelenésre fordítják, 25 százalékát televíziós megjelenésre, kisebb részét pedig nyomatott hirdetésekre.
A CNN adásába is bekerül
A kampányban az elsőszámú globális médiapartnerük a CNN lesz, 816 alkalommal fogják sugározni az imázsfilmet a CNN televíziós csatornáin az észak-amerikai, európai régióban, mintegy 205 millió háztartásba eljutva.
A kampány médiabüdzséjének közel 20 százalékát különböző légitársaságok kommunikációs felületeire, másik 20 százalékát meghatározó utazási és életstílus magazinokban elhelyezett hirdetésekre fordítják, és hirdetnek a Google-n, a YouTube-on és az Instagramon is. A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacain, közöttük Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban, és Olaszországban jelennek meg. Közösségi média és online felületeken lesznek még hirdetések Kanadában, Írországban, Ausztriában, és Svájcban is.
235 millió forintba került, további 1,3 milliárdot költenek
A kampány kreatív tervezése és gyártása, amely magába foglalja egyebek mellett a fotózást, forgatást, a nemzetközi jogdíjakat, a honlap fejlesztést, bruttó 235 millió forint, a nemzetközi médiavásárlásra pedig bruttó 1,3 milliárd forintot fordítanak az első ütemben.
Hangsúlyozta, a kedden induló Spice of Europe nemzetközi kampány az első állomás, ami ősszel egy kulturális, télen pedig a téli Budapestet bemutató változattal fog folytatódni.
A nemzetközi kampánnyal párhuzamosan elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány és a régióban is népszerűsítik Magyarország vidéki desztinációit.
Forrás: MTI